VW Scirocco – Pan Široký

Model Scirocco, který automobilka Volkswagen v současnosti vypouští z bran své továrny, není prvním model s tímto jménem v historii firmy. Po letech se k němu vrátila a dá se říci, že udělala rozhodně dobře.

Scirocco oblíbeným youngtimerem

Původní Scirocco se totiž za ta léta stalo velmi oblíbeným youngtimerem. A protože se jedná už o starší auto, záchrana každého kousku se dá přirovnat k záchraně unikátu. A pokud jste se nebáli, mohli jste ho ještě řádně vylepšit. Jan Burian se do tohoto auta zamiloval jakmile ho uviděl, jenže aby tento konkrétní kousek dokázal vůbec zprovoznit, musel koupit další Scirocco, tentokráte ve zcela sériovém stavu. To pak opravil a až na závěr na něj přenesl úžasný bodykit od firmy Rieger, který byl na původním autě. A věřte, že to nebyla jednoduchá akce. Když ale jdete tvrdě za svým cílem, tak jako právě Jan, překážky prostě neexistují.

Roztažená placka od Riegera

Vražme se ale na chvíli do minulosti. Psala se devadesátá léta minulého století a když někdo viděl na silnici tuhle roztaženou placku od Riegera šel do kolen. Zadní blatníky totiž ukrývaly většinou legendární kola z lehkých slitin BBS s neskutečným límcem a šíří plných 11 palců. Při svém průměru 15 palců jde i dnes o brutální rozměr. Myslíte si, že se dnes něco změnilo? Kdepak. Kdykoliv se Jan se svým autem někde ukáže, budí zaslouženou pozornost. A jak se vlastně bodykit Riegera lišil od sériovky? Přidejte k ní nafouklé blatníky, které vypadají jako bicepsy kulturisty, který si pohrává se steroidy, Nuselský most v podobě prahů, který tyto boule spojuje a také obrovskou radlici místo předního nárazníku. Uberte naopak nenápadní černé gumové křídlo na spodní hraně zadního okna, dvojici přídavných dálkových světel a máte tu pana Širokého. Celý bodykit je vyroben z kvalitně zpracovaného laminátu. Tento materiál nabádá díky nízko položenému přednímu nárazníku k opatrnější jízdě, především po našich rozmlácených silnicích. Když se ale najde hladký asfalt, je radost vidět toto Scirocco v akci. Větší prostor mezi světly, který vznikl odstraněním dálkových lamp, vyplnila chladičová maska z Passatu B2 a žluté blinkry pokryl ztmavovací lak. O úklid čelního skla se stará jen jeden Aero stěrač. Zahlazování karoserie se majitel vyhnul. Na bocích tak zůstala původní vnější zpětná zrcátka a také kliky dveří s vyleštěným středem. Pravý bok dostal navíc leštěné víčko nádrže. Zadní nárazník vypadá kvůli své šířce mohutně. Ovšem díky jeho zvýšené pozici od silnice dává celkovému vzhledu auta tzv. nakopnutý stal, což mu rozhodně sluší. Přelepení zadních lamp černými samolepícími pruhy odkazuje na úpravy 90. let minulého století.

Límcové BBS ve verzi RS

Auto s tímto bodykitem si opravdu nedovedu představit s jinými koly, než právě límcovými BBS, verze RS. Ovšem sehnat tyhle kousky není žádná legrace. Když se to konečně Honzovi podařilo, byly v tak v žalostném stavu, že se nevyhnul kompletnímu restaurování. To obnášelo leštění, chromování a výrobu nových centrálních pokliček. Na přední nápravě se otáčejí krásky o velikosti 7,5×15 potažené pneumatikami 195/50 R15 – prostě tuningová klasika. Zadní náprava je ale osazena extrémem v podobě ráfků s rozměry 11×15. Ty jsou obaleny ničím menším, než salámy o velikosti 285/40 R15. Vyšší profil pneumatik krásně ladí s celou přestavbou auta. O sportovnější jízdní vlastnosti se stará štelovatelný podvozkový kit INNX. Dostatečně přiblížil pneumatiky k novým rozšířeným podběhům zkrášlených airbrushem.

Volant Victor a bezpečnostní klec

Díky provedeným úpravám se v autě svezou už jen dva cestující. Zadní lavici totiž nahradila bezpečnostní klec a komponenty audiosoustavy. Čtyřkanál Magnat, zadní ovály Kenwood a subwoofer Phase. Komponenty vpředu dodal opět Kenwood a to jak přední repra, tak čelní jednotku zabudovanou ve středové konzoly. Ta byla, stejně jako zahlazená palubní deska a obklady dveří pokryta bílým nástřikem flocku. Jako ovládací prvky byly zvoleny 30 cm volant Victor s nábou Momo a chromovaná hlavice řadící páky ve tvaru pístu. Ikonická jsou polohovatelná sedadla Monaco, navíc doplněná o tříbodové pásy Raceland.