VW Golf II G60 Rallye

Každá automobilka čas od času vyrobí nějakou limitovanou sérii určitého svého modelu. Ta, pokud se povede, se časem může stát velmi vyhledávanou až raritní sběratelskou ikonou.

VW Golf rallyčko

Ne jinak to je v případě tohoto Golfu. Model G60 Rallye byl vyroben pouze v 5-ti tisícové sérii. A to, že byl vyroben už před dvaceti lety z něj dělá unikát. Jak by také ne, když stál 2x tolik, co ikona GTI.

V hlavě se začal rodit plán

Tento konkrétní kousek se náhodou dostal do rukou Michala Welsera, který je zapáleným Golfistou. Při prvotní prohlídce auto vypadalo celkem k světu, karoserie byla dokonce skoro netrnutá, ovšem podvozkové části a především motor na tom byly velmi špatně. I přesto se Michalovi auto líbilo natolik, že auto koupil. V jeho hlavě se totiž začal rodit plán, který se posléze začal naplňovat.

Čtyřpístky ze Škoda 130 RS a Porsche 944

Všechny provedené úpravy se točí kolem performance tuningu. Karoserie zůstala v podstatě netknutá. První se začalo změnami na vozku a to především v oblasti brzdové soustavy. Vpředu se tak objevily čtyřpístkové brzdiče z Porsche 944, které se zakusují do chlazených kotoučů Brembo. Zadní náprava je osazena opět čtyřpístky ze Š130 RS, které bylo možné nainstalovat bez jakýchkoliv úprav. Za lepšími jízdními vlastnostmi stojí tlumičový set od HP Sporting, který neplní primární účel snížení, jak tomu v drtivé většině tunikových aut je, ale kvůli lepší ovladatelnosti. Nejen visuální vzhled mají kola od světoznámé firmy BBS o rozměrech 7×17 palců. Společnost jim dělají pneumatikami Fulda 215/40 R17. Vyztužená ramena nepostrádají tvrdé silentbloky, které se objevují na všech dílech podvozku. Narazíte zde i zakázkový výfukový trakt o průměru 75 mm.

V motoru vytoužených 300 koní

Výfukem proudí spaliny, které produkuje agregát uschovaný pod kapotou. Původní G60ka byla na konci své existence a tak nastalo váhání, kterým motorem jí nahradit. Do úvahy připadaly dvě varianty. Buď oblíbená 1.8T nebo atmosférický 2.0 16V z modelu GTI, oba jsou si co do počtu koní vyrovnaní. Úpravce se, spolu se svým kamarádem Františkem Marchalou, rozhodl pro dvoulitr. Ten totiž hrál velkou roli při naplánované přestavbě s dosazeným turbodmychadlem. Osadili ho totiž typem KKK26 s tlakem nastaveným na 1,2 baru. Museli ovšem provést mnoho změn, aby byl agregát vůbec schopný vyprodukovat nějaký ten výkon. Předně snížili kompresní poměr tím, že osoustružili písty o 2 mm a ke slovu přišly i vyleštěné ojnice, intercooler, svody, nové hadice, trubky a vstřiky z Audi S2. Nutností byl otevřený vzduchový filtr KN. Zajímavostí je, že zde ponechali původní řídící jednotku,  která se dočkala pouze přeprogramování. Možná to na první pohled vypadá jako náhodné poskládání součástek z různých aut, ovšem opak je pravdou. Za touto kombinací stojí stovky odzkoušených kilometrů nadšenců do motosportu. Výkon takto upraveného motoru atakuje v současné době  hranici 260 koní. Naplánována je i spolupráce s panem Martinem Heřmánkem, který pomůže majiteli zrealizovat navýšení tlaku na 1,6 až 1,8 baru a tím pádem dosažení vytouženého výkonu 300 koní.

Polokožená sedadla Recaro

Vrcholový model Golfu druhé generace má interiér vybaven královsky. Zejména polokožená sedadla Recaro potěší všechny cestující. Michal přidal už jen funkční doplňky, jako například čtveřici přídavných budíků okupující místo původně určené pro autorádio a ventil redukce brzdného účinku na nápravách. Ten bude navíc doplněn i hydraulickou ruční brzdou. Nezapomnělo se ani na kožený tříramenný volant, hliníkové pedály Sparco, žluté polepy budíků v kapličce a vkládané koberečky.