VW Golf I – auto, které nestárne

Představovat VW golf první generace zraje jak víno. Čím je starší, tím budí více pozornosti a je vděčným tuningovým materiálem.

Miluji VW Golf I+II

Radek si „dědka“ jak přezdívá svému VW Golf I 1,8 GTI z roku 1982 pořídil v roce 2008 od svého známého a přestavba mu trvala přibližně dva roky. Jak sám říká „ Je to srdcovka, Golfy první a druhé generace miluji od svých patnácti let“ a ještě dodává „jsem pyšný na celé mé auto, prostě ho miluji“.

Sada Karmann

Hranatá karoserie jedničkového Golfu stále působí vyváženým dojmem, a proto se Radek rozhodl použít celou plastovou sadu z GI Cabrio Karmann, o které se domnívá, že je asi jediná v České republice. Tónování skel zůstalo na originální úrovni, čímž vyniká černá barva, kterou „dědek“ dostal. Přední světla jsou nečirá s černým křížem a do zadu putovaly černé Helly. Detaily dělají auto, a tak nezapomeneme na hliníkové víčko nádrže a kliky z Porsche 944 S.

Pod kapotou jednaosmička

Seriový čtyřválcový dvouventilový motor o obsahu 1781 dostal ostřejší vačku, laděný výfukový systém od firmy POWERSPRINT s homologací a vložku do originálního sacího boxu do KN. Původní výkon byl 112 koní, ale nové hodnoty Radek zatím ještě neměřil a na kola ho přenáší přes převodovku, která je složená na závody do vrchu. Dále bylo vyleštěno sání a víko ventilů, které pocházejí z dvoulitru. V motorovém prostoru ještě najdeme leštěný alternátor a několik pochromovaných nebo zlacených součástek.

Kola BCW Steffan

Dědek dostal stavitelný podvozek od AT Technix, a ve spojení se čtrnáctipalcovými koly BCW Steffan leží decentně nad zemí. Disky 8×14 jsou obuty do 195 mm širokých pneumatik, které tak tvoří příznačné Áčko. Pod nimi se schovávají vrtané chlazené kotouče. Vše doplňují lakované podběhy, čímž vynikají červeně lakované středy kol.

Poloskořepiny s logem Porsche

Ani na interieru Radek nic nepřehnal. Jak je u jedničkových Golfů zvykem, zůstávají pouze přední sedačky a zadní nahradí rám. I zde „dědek“ dostal poloskořepiny s logem Porsche a zadní lakovanou část vyplnil leštěným polorámem a rezervou RSL s pozlacenými šrouby. Volant o průměru 30 cm, hliníková řadící páka, hliníkové pedály a 3 bodové bezpečnostní pásy Schroth doplňují decentní interiér.

Snem je motor G60

Radkovi práce na milovaném Golfu ještě nekončí. Asi největším snem je namontovat do svého miláčka nové, silnější srdce, třeba G60. Závěrem ještě patří poděkování kamarádovi Milánkovi, který má zásluhu na všech Radkových autech a jeho přítelkyni, že mu toleruje tuto vášeň a má pro ni pochopení.