VW Corrado G60

Volkswagen Corrado je sportovně střižený model již z výroby a je jak stvořený pro tuning. Ten však musí být dělán s citem, a Fugy se svojí Géšedesátkou šel právě tímto decentním směrem.

Volkswagen Corrado

VW Corrado se začal vyrábět v roce 1988 a výroba byla ukončena 1995 bez přímého nástupce. Celkem bylo vyrobeno 97 521 vozů, z nichž firma Karmann vyrobila několik ve verzi kabriolet. Vůz má třídveřovou čtyřmístnou karoserii typu hatchback a je postaven na základě druhé generace Golfu.

Fugyho Géšedesátka

Po natuněném Oplu Corsa GSI přišel v roce 2011 na řadu VW Corrado G60 a hned na začátku bylo Fugimu jasné, že se bude jedna o renovaci a decentní úpravy po vzoru German style (kvalitní lak, kola a snížení).

Pod kapotou Géšedesátky se skrývá přeplňovaný čtyřválec o objemu 1800 ccm a výkonu 115 kW. Asi nejvíce práce dala oprava motoru, který nakonec skončil v kombinaci černého klavíru a slonové kosti. Výškově stavitelný podvozek (-95/-125mm) je od firmy JOM. Jak již v úvodu Fugy říká „dobrá barva, snížení a kola“, a právě kola si vybral ručně leštěné od firmy Schmidt modern line 9×16 z roku 1991.

Na první pohled jsou na karosérii patrné prvky z US verze. Zahlazený přední nárazník právě podle americké verze, výsuvné křídlo řízené rychloměrem, zahlazení antény, blinkrů a do červena daná zadní světla. Auto pak dostalo originální fialovou perleť z edice pro rok 1994.

I z interiéru na nás dýchne US verze. Z té pocházejí sedačky očalouněné světlou kůží jako i výplně dveří. Volant je sériový z G60. Autorádiu zvuk zesiluje čtyř kanálový zesilovač Boschmann, který živý přední reproduktory Helix blue 13 cm a zadní Boschmann 16 cm.

A co nám ještě Fugy prozradil?

Největším kritikem byl táta, který zpočátku nevěřil, že bez detailních znalostí dokážeme udělat takové auto. Fugy o svém autě ještě říká „Corrado“, jeho jméno se v 90 letech vrylo do pamětí mnoha automobilových nadšenců a ve spojení s legendárním motorem 1.8 G60 přeplňovaným pomocí G-laderu se stal snem mnoha lidí“.  Nyní auto čekají spíš detailní úpravy a závěrem by chtěl Václav poděkovat svému otci za to, že má s ním trpělivost jezdit po srazech a chce ukazovat naší společnou práci. Další velké poděkování patří mému lakýrníkovi za ochotu učit mě a trpělivost při společné práci na autě.

Foto: Jan Moravec