Novinkou značky Volkswagen je městské vozítko UP se dvěma a čtyřmi bočními dveřmi. Jeho délka 3,5 m převyšuje svým vnitřním prostorem veškerou konkurenci.

Volkswagen UP

Nový nejmenší model automobilky Volkswagen se jmenuje UP! Hlavními znaky je litrový motor s malou spotřebou a svojí délkou 3,5 m převyšuje svým vnitřním prostorem veškerou konkurenci. Důležitým faktorem i i bezpečnost, kde obdržel maximální počet pěti hvězdiček  v testech NCAP.

Při konfiguraci vozu si každý zájemce může vybrat ze dvou karosářských variant, které se liší pouze počtem bočních dveří.  V nabídce je se dvěma a čtyřmi bočními dveřmi. Dalším prvkem při výběru je stupeň výbavy. Základní je „Take“, nejžádanější „Move“ a nejvyšší výbavou je „High“.  Na přání pak lze objednat i panoramatické střešní okno, které do vozu přinese více světla a čerstvého vzduchu.

Velká fotogalerie: VW UP!

Nejmenší  z rodu Volkswagen pohání litrový motor o výkonu 44kW (60k) a silnější 55kW (75k). S paketem BMT (Blue Motion Technologies) spotřebuje v průměru jen 4,1 litru benzinu na 100 km. Standardně je montována pětistupňová manuální převodovka, ale pro městský provoz bude výhodnější  automatizovaná.

VW-Scene testuje

Volkswagen UP se stal prvním vozem, který, oficiálně VW-Scene otestovala. Nejvíce kilometrů jsme s vozem najeli v pražském hustém provozu, kde se VW UP cítil jako ryba ve vodě.  Již při prvním pohledu na vůz, nás zaujali jeho čisté linie a čtyřdveřová varianta se nám zdála i designově  vyváženější.  Při pohledu zezadu každého zaujmou skleněné dveře zavazadlového prostoru.

Po nastoupení do vozu nás překvapila prostornost nového VW UP a při sklopení opěradla spolujezdce lze odvést i dvoumetrové předměty. Přístrojová deska sice vypadá jednoduše, ale o tom je více praktičtější a přehlednější.  Zaujali nás i sedačky, které jsou pohodlné a umožňují i příjemný posed řidičů s větší postavou.

Velká fotogalerie: VW UP!

Po nastartování rozpoznáme chod  tříválcového motoru, ale hned je jasné, že je mnohem kultivovanější, než známe z dalšího tříválcového koncernového motoru 1,2 HTP. Velmi důležitým prvkem je nebát se motor točit a správně řadit, což má i přímý vliv na spotřebu. Po městě a blízkém okolí není problém udržet spotřebu kolem pěti litrů.

Také jsme vyzkoušeli, zda se s takto malým vozem dá jet i po dálnici. Naše odpověď je ano. Není to na každodenní polykání stovek kilometrů, ale občasná jízda po dálnici vozu, a ani řidiči nedělá problém.  Cena na českém trhu začíná na 192.900,-Kč. Při plné výbavě  počítejte s částkou o 100.000 vyšší.

Světové auto roku 2012

Městský Volkswagen UP získal již několik ocenění, z nichž nejcennější je titul „Světové auto roku 2012“. A naše hodnocení na závěr? Volkswagen přišel na trh s vozidlem, které vám nabízí vyspělou technologii, bohatou výbavu a úsporný provoz ve městě i na dálnici.