Volkswagen Golf I Cabriolet Etienne Aigner

Jedním nesmrtelným Classic Cars je Volkswagen Golf první generace. My vám dnes představíme VW Golf I cabriolet Etienne Aigner.

VW Golf

První generace Volkswagen Golfu měla interní označení Volkswagen 17. Bylo vyrobeno kolem 6,8 milionu kusů. Poprvé byla představena v květnu roku 1974 jako nástupce slavného Brouka, jehož výroba byla v tehdejším Německu ukončena a pokračovala jen v Brazílii a Mexiku. Vozidlo se vyrábělo jako tří a pětidveřový hatchback a od ledna 1980 i cabriolet. V Německu výroba skončila v roce 1984, ale Golf se dále vyráběl v Jižní Africe, Mexiku a i v USA.

Cabriolet Etienne Aigner

Lukášův VW Golf Cabriolet patří mezi decentně upravené Classic Cars, které si zachovávají své původní tvary. Karoserii doplňují nárazníky, prahy a lemy blatníků od Karmann Kit. Zahlazená přední RZ, světla Bosch doplňují zadní kouřová světla a do černého klavíru lakované víčko nádrže. Vše pak umocňuje originální barva VW zelená metalíza Mangrove v limitované edici Etienne Aigner.

Nejsložitější je vždy výběr kol. Ta mohou auto buď vyzdvihnout,  a nebo naopak pohřbít. Lukasso zvolil třídílné leštěné patnáctipalcové GOOTTI v předu široké osm a vzadu devět palců. Obuté pneumatiky Nankang jsou rozměru 165/50 R15 a 185/45 R15. Podvozek je výškově stavitelný JOM (vpředu -10cm a vzadu 11 cm). Nápravy, třmeny, bubny a další podvozkové díly jsou opět lakovány do černé lesklé barvy. Srdcem vozu je zážehový čtyřválec (1,8 litru) o výkonu 72kW. Motorové díly jsou vyčištěné a nalakované opět do černé lesklé kombinované se stříbrnou a zlatou.

Interiéru opět vévodí zelené čalounění z limitované edice Etienne Aigner a kožený originální volant z Golfu MK1. Řadicí páka z vozu Škoda Superb a pedály pocházejí ze Škody Octavia RS. Vnitřní prostor kufru chrání dřevěná podlaha a bočnice. O dobrý hudební zážitek se stará autoradio JVC, zesilovač Crunch (čtyřkanál), reproduktory MAC audio a vše tvrdí basová tuba Crunch.

Tuning Cup 2012

VW Golf I cabriolet Etienne Aigner si odvezl z různých tuningových srazů i řadu ocenění. Lukášovým největším úspěchem je druhé místo ve finále Tuning Cupu 2012 v kategorii Classic Cars.