•    Vlastní profil a osobní preference vždy u sebe – návštěvníci veletrhu zažili nové individuální síťové propojení v prostředí „Volkswagen Ecosystem“
•    „Interactive Experience“ představuje nový vývojový stupeň intuitivních ovládacích prvků
•    Vizionářská studie I.D. kombinuje digitálně propojený svět s elektromobilem schopným autonomní jízdy

Consumer Electronics Show 2017

Volkswagen přiblížil na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) návštěvníkům své představy o mobilitě zítřka pod mottem „We are always on.“. Trend vývoje směřuje od klasického vztahu zákazník-automobil k novému mobilnímu společenství v éře digitalizace, s inteligentním síťovým propojením a trvale udržitelným pohonem. Středem pozornosti je přitom síťově propojený uživatel s vlastními digitálními preferencemi. Na digitální platformě „Volkswagen Ecosystem“ si zákazník může pohodlně nakonfigurovat v rámci svého uživatelského konta Volkswagen nastavení a služby a nezávisle na vozidle je mít stále u sebe. Návštěvníci veletrhu měli možnost naživo se v plném rozsahu seznámit se všemi inovativními funkcemi platformy „Volkswagen Ecosystem“. Společnost Volkswagen kromě toho představila další milníky ve vývoji intuitivního ovládání v podobě panelu přístrojů 3D Active Info Display, systému Eyetracking a průhledového displeje s rozšířenou realitou. Hvězdou expozice pak byl koncepční vůz nové éry s názvem I.D. Studie kombinuje digitálně síťově propojený svět s elektrickým pohonem a volitelně využitelnou funkcí zcela automatizované jízdy. V nevšedním konceptu se zrcadlí kompetence značky Volkswagen v inovačních oblastech „propojená komunita“, „intuitivní používání“, „chytrá trvalá udržitelnost“ a „automatizovaná jízda“.

Již v současnosti disponují téměř všechny modely Volkswagen systémem App-Connect. Téměř jakýkoli chytrý telefon zákazníka lze propojit s vozidlem prostřednictvím funkcí MirrorLink, Android Auto nebo Apple CarPlay. Volkswagen na CES ukázal, že uživatelská prostředí jiných poskytovatelů jsou dokonale slučitelná s uživatelským prostředím značky Volkswagen. Řidič, automobil a okolní svět bude vzájemně propojen prostřednictvím uživatelského konta Volkswagen. Jeho prostřednictvím si budou moci uživatelé nakonfigurovat vlastní digitální nastavení a služby a mít je kdekoli u sebe – v jakémkoli vozu Volkswagen (v soukromém vozidle i v zapůjčeném vozidle), bez ohledu na to, od jakého poskytovatele pochází. Z toho vyplývají zcela nové uživatelské zkušenosti.

Návštěvníci veletrhu CES v Las Vegas si to mohli naživo vyzkoušet pomocí aplikace Volkswagen CES-App (pro iOS a Android). Jejím prostřednictvím si návštěvník sestavil vlastní profil – tedy pro dobu veletrhu založené uživatelské konto Volkswagen – s novými, inovativními funkcemi, které jsou přiřazeny uživateli. Na jednotlivých stanovištích si mohl návštěvník veletrhu tyto funkce rovněž jednoduše, rychle nakonfigurovat pro své osobní uživatelské prostředí. Nastavení různých funkcí, například výběr preferovaného dekoračního osvětlení, lze v aplikaci realizovat přímo. Všechna nastavení se ukládají prostřednictvím internetu. V propojeném vozidle pak měli návštěvníci veletrhu možnost otestovat naživo svou osobní konfiguraci.

V budoucnosti se žádné zážitky z oblasti informací a zábavy neobejdou bez intuitivních ovládacích prvků. „Také v digitální éře zůstávají ambice značky Volkswagen stejné: Ovládání musí být snadné, ergonomie dokonalá. V tomto smyslu neustále rozvíjíme komunikační kanály mezi uživatelem a automobilem,“ říká Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj. Výsledkem tohoto vývoje je systém „Interactive Experience“, představený na letošním veletrhu CES. Tento koncept ovládání navazuje na řešení ze studií Golf R Touch (CES 2015) a BUDD-e (CES 2016). Premiéru oslavil panel přístrojů 3D Active Info Display. Jeho dva za sebou umístěné displeje vytvářejí fascinující dojem hloubky a nabízejí vynikající kvalitu obrazu.

Funkce Eyetracking poskytuje výhled na ještě rychlejší a komfortnější ovládání v kombinaci s ovládáním dotykem a gesty. Průhledový displej s rozšířenou realitou umožní splynutí reálných a virtuálních světů. Displej virtuálně promítá informační grafiky před vozidlo. Přirozeným umístěním přímo na vozovku se zobrazení stává součástí okolí, řidič je vnímá snadněji a okamžitě mu porozumí. Rozptylování pozornosti řidiče je tím výrazně minimalizováno.

Zcela nové zážitky z řízení slibuje vizionářská studie I.D. Jako první Volkswagen na základě modulární platformy pro vozidla s elektrifikovaným pohonem (MEB) má tento elektromobil s maximálním dojezdem až 600 kilometrů všechny předpoklady k tomu, aby z „nulových emisí“ učinil samozřejmost. I.D. se vydává novými cestami nejen v otázce elektrické mobility na dlouhé vzdálenosti, ale i v dalších oblastech. „Zároveň stanovuje měřítka v oblastech konektivity a konceptů ovládání. Mnohé z toho, co v letošním roce vystavujeme na CES jako inovace, se objeví v I.D.,“ říká Christian Senger, vedoucí vývoje modelové řady I.D., a dodává: „Sériová verze přijde na trh v roce 2020. Studie přitom již dnes ukazuje mobilitu v roce 2025 – jako první studie značky Volkswagen jezdí I.D. v režimu ‚I.D. Pilot‘ zcela automatizovaně.“ Na veletrhu CES představil Volkswagen studii I.D. poprvé americké veřejnosti.