A je to tady! V pondělí 18.4.2011 nastal osudný okamžik a světu se se vší parádou představila třetí generace nenahraditelného VW Beetle. Už od podzimu letošního roku začne dobývat všechny světové trhy ve výbavách Beetle, Design, Sport a paletou motorů od

Nebyl by to článek o legendárním Brouku, kdybychom hned úvodem nezmínili skutečnost, že se jej od roku 1938 vyrobilo více jak 22,5 milionu kusů včetně druhé generace z roku 1998.

 

Za svůj částečně retro design vděčí nový Beetle celému týmu špičkových designérů, ale bezesporu tím největším z nich je současný velikán Walter de Silva. Koncernový šéfdesignér měl co říct k finální podobě 4.278 mm dlouhé, 1.808 mm široké a 1.486 mm vysoké karosérii posazené na 2.537mm rozvoru. To nejsou moc rozměry městského vozu a jen tak tak splňují představu lidového auta, nicméně kufr o skromném objemu 310 litrů i nevěřící přesvědčí, že tohle velikán rozhodně není. Malou náplastí napnutým rodinným rozpočtům může být příslib až 4,3l spotřeby naftových motorů. Ještě žádný z Brouků včetně toho originálního se nikdy nespokojil s tak malým přídělem paliva.

 

Na rozdíl od zbytku světa, bude nabídka dieselových agregátů pro severoamerický trh vyhraněna na dvoulitrový čtyřválec o výkonu 140 koní. Výjimku budou Američani tvořit také s 2,5l benzínovým motorem, ale pro zbytek světa to bude koncernová klasika. Naftová šestnáctistovka poskytne 105 nebo 140 koní, benzínové motory zase nabídnou 160 koní (1.4 TSI) a 200 koní (2.0 TSI), přičemž je bude možné kombinovat s manuálními převodovkami nebo DSG. Nejsilnější Beetle rozhodně nebude žádný chrobák, protože vyvine rychlost až 225 km/h. Přenos síly a maximální ovladatelnost zaručí kombinace poslední generace ESP spolu s elektronickým diferenciálem XDS. 

 

Ptáte se, co výbava interiéru? Samozřejmě konkurence schopná, jak se na jednadvacáté století sluší a patří. To znamená bohatou výbavu všech tří nabízených variant Beetle, Design a Sport, které rozšíří dlouhý seznam laků karosérie nebo nabízených kol a dalších doplňků také pro exteriér.