STaSIS B8 S4

O amerických STaSIS Engineering jsme vás už jednou informovali a dnes si dáme další z jejich vyvedených úprav. Oproti extrovertní R8 Spider je vytuněná S4 na první pohled docela obyčejný sedan střední třídy, ale zdání klame. Má totiž překopaný podvozek a

Audi S4 není úplně obyčejné už v momentě, kdy opouští výrobní linku továrny. Jeho 333 koňských sil není na poměry v dané třídě vůbec špatná hodnota, stejně jako akcelerace z nuly na stovku za pět sekund. Ovšem ve STaSIS nebyly tak úplně spokojeni s jeho zvukovým projevem, nastavením podvozku, efektivností brzd a vlastně zatoužili i po nějaké té síle navíc. Proto každý z pracovníků usedl ke svému stolu, zhluboka se nadechl, zamyslel, aby pak dohromady postavili ještě báječnější verzi.

 

 

Musíte uznat, že zvukem si STaSIS B8 S4 podmaní kde koho. Rajcovní chrapot je akorát dost hlučný, příjemně podmanivý, je dokonalý. Vděčí za to nerezovým trubkám a také rezonátorům. Svůj podíl na tom nese i přemapovaná řídící jednotka, která pomohla k 20% nárůstu výkonu spolu 10% navýšením točivého momentu. Podlaha spadla o 2,5 centimetru blíž k asfaltu a tady se teprve začínají dít věci. STaSIS totiž přišel s nápadem vytvoření hned dvou verzí: Touring a Challenge. Zatímco první z nich má jen nižší podvozek a tvrdší stabilizátory, druhá ještě navíc přihazuje tlumiče Ohlins SL a upgrade brzd na šestipístové třmeny s kotouči o průměru až 390 mm. Pro verzi Challenge je také charakteristický nový mezinápravový diferenciál, který spolu s lehce širšími pneumatikami pomáhá k dosažení bočního přetížení 1,0 G.