Sériový SEAT Leon ST CUPRA zářil na okruhu v Mostě

*    SEAT Leon ST CUPRA stanovil nejrychlejší oficiální čas mezi sériovými kombi na mosteckém okruhu
*    Leon ST CUPRA ztrácí s časem 1:57,236 min pouhých 15 sekund na Fulínův závodní Leon Cup Racer
*    „Tohle auto má obrovský potenciál,“ říká o sportovním kombi Petr Fulín

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, usedl na mosteckém okruhu za volant sériově vyráběného modelu SEAT Leon ST CUPRA a hned ve druhém kole zajel čas, který všem přítomným vyrazil dech. S hodnotou 1:57,236 min je SEAT Leon ST CUPRA nejrychlejším sériově vyráběným kombi, které kdy bylo na závodním okruhu v Mostě oficiálně změřeno.

SEAT Leon ST CUPRA 15
Závody cestovních vozů jsou po celém světě velmi populární, protože v nich soupeří automobily, které mají svým vzhledem a do značné míry i technikou hodně blízko k vozům, které si mohou fanoušci koupit pro každodenní provoz. To platí i pro SEAT Leon Cup Racer a jeho sériově vyráběné sourozence Leon CUPRA. Ani Petr Fulín však nečekal, že sériové kombi SEAT Leon ST CUPRA předvede na mosteckém okruhu tak vynikající výkon. Ambiciózním cílem celé akce bylo zajet čas pod dvě minuty, ale Petr Fulín byl na začátku velmi skeptický – jeho odhad byl 2:05 min.

„I zaměstnanci sportovního úseku autodromu si klepali na čelo, když jsme je seznámili s naším záměrem. Dvě minuty totiž může v Mostě pokořit jen opravdu rychlé auto,“ popisuje Petr Fulín výchozí situaci. „Na Leonu ST CUPRA jsme nedělali žádné úpravy, dokonce jsme ani nevyndali náhradní kolo, abychom měli co nejnižší hmotnost. Vůz jel na standardních pneumatikách a jako palivo jsme použili běžně prodávaný stooktanový benzin Shell V-Power Nitro+ Racing.“

SEAT Leon ST CUPRA 13
Petr Fulín měl na zajetí nejlepšího času na mosteckém okruhu tři měřená kola. Nejlepší český okruhový jezdec současnosti se dostal pod hranici dvou minut hned v prvním měřeném kole, v němž dosáhl času 1:59,372 min. Tento už sám o sobě skvělý výsledek dokázal hned v následujícím kole snížit o více než dvě sekundy na fenomenální hodnotu 1:57,236 min.

„V prvním kole jsem ještě hledal brzdné body a netrefil úplně ideálně šikanu na konci cílové rovinky. I tak se mi ale podařilo dostat pod dvě minuty. Druhé kolo bylo mnohem lepší, ale když se na displeji zařízení Racelogic ukázalo 1:57, nemohl jsem tomu uvěřit. Leon ST CUPRA se na okruhu řídí skvěle. Je stabilní v rychlých zatáčkách a nabízí mimořádnou přilnavost na výjezdech z těch pomalejších. Karoserie kombi je krásně vyvážena. Tohle auto má obrovský potenciál. Myslím si, že při použití ‚semislicků‘ a ještě lepších brzdových destiček pro jízdu na okruhu by bylo možné čas snížit tak o 3 až 4 sekundy,“ komentoval Petr Fulín nečekaný výkon sportovního rodinného kombi španělské značky bezprostředně po rekordní jízdě.

O tom, jak výjimečný je na okruhu SEAT Leon ST CUPRA už ve své sériové podobě, svědčí porovnání s čistokrevnými závodními vozy. SEAT Leon Cup Racer, s nímž Petr Fulín za dva týdny nastoupí do prvních bojů o titul v Evropském poháru cestovních vozů ETCC, zvládne mostecký okruh za 1:42 min. Sériové rodinné kombi zaostává tedy za svým závodním sourozencem o pouhých 15 sekund, přestože má o 37 kW (50 k) nižší výkon, o 50 N.m nižší maximální točivý moment a o cca 300 kg vyšší hmotnost.

SEAT Leon ST CUPRA 12
SEAT Leon ST CUPRA by mohl na přímý souboj vyzvat dokonce i dobře známé pohárové vozy Octavia Cup, které s odlehčenou a vyztuženou konstrukcí a hladkými pneumatikami potřebují k ujetí jednoho kola 1:55 min. Aktuální absolutní traťový rekord Autodromu Most s délkou 4212 metrů a 21 zatáčkami drží vůz kategorie DTM s časem 1:25,610 min.

SEAT Leon ST CUPRA 280 kombinuje jedinečným způsobem vrcholné výkony s elegantním stylem a užitnými vlastnostmi. Díky své všestrannosti je dokonalým sportovním vozem pro všechny aspekty života, pro práci i rodinu, pro sporty i koníčky. Zdrojem mimořádného temperamentu je motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů, který poskytuje nejvyšší výkon 206 kW/280 k. Maximální točivý moment 350 N.m v širokém rozpětí otáček od 1700 do 5600 min-1 zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci .

Sportovní kombi s maximálním objemem zavazadlového prostoru 1470 litrů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy, ale jeho průměrná spotřeba paliva je pouhých 6,6 litru na 100 kilometrů s DSG, resp. 6,7 litru na 100 kilometrů s mechanickou převodovkou. K vynikajícím jízdním vlastnostem přispívá adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrka diferenciálu přední nápravy a progresivní řízení. Mimořádně praktické, elegantní a dynamické kombi lze pořídit již od 711 900 Kč s mechanickou převodovkou, resp. 756 900 Kč s dvouspojkovou převodovkou DSG. Nebo v rámci operativního leasingu SEAT OL    É! SPORT na dva roky/40 000 km za měsíční splátku již od 12 999 Kč včetně pojištění, servisu a pneuservisu.

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015
SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod se jede začátkem května na maďarském Hungaroringu, poté budou následovat závody na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

SEAT Leon ST CUPRA 11
Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. V technickém centru pracuje 900 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.