SEAT Leon X-PERIENCE – Potěšení z jízdy na jakémkoli povrchu

Nejkrásnější kombi ve své třídě je připraveno objevovat nová místa. Nový SEAT Leon X-PERIENCE s trvalým pohonem všech kol a výbavou pro všechny druhy cest nabízí potěšení z jízdy, ať se řidič rozhodne pro jakoukoli trasu. Nejnovější člen modelové řady Leo

SEAT Leon X-PERIENCE

Nový Leon X-PERIENCE doplňuje velmi úspěšnou modelovou řadu SEAT Leon. Leon X-PERIENCE se staví po bok dynamického dvoudveřového Leonu SC, elegantního čtyřdveřového Leonu, praktického kombi Leon ST a vysokovýkonného atleta Leon CUPRA, přičemž se prezentuje jako dokonalý parťák pro aktivní životní styl založený na individualismu a rozmanitosti. A to všechno je samozřejmě završeno typickými vlastnostmi vozů SEAT: výjimečnou kvalitou a vynikajícím poměrem cena/výkon.

Základem nového modelu Leon X-PERIENCE je Leon ST, s nímž sdílí emocionální design, výjimečnou dynamiku a všestrannou využitelnost v každodenním provozu. Navíc nabízí ještě větší radost z jízdy díky elektronicky řízenému pohonu všech kol, podvozku s nastavením pro různé druhy povrchu a s vyšší světlou výškou, osobitému vzhledu ve stylu terénních vozů a individuální úpravě interiéru.

Design s přidanou hodnotou – osobitý vzhled modelu Leon X-PERIENCE

Velmi oceňovaný designérský styl modelové řady Leon má v případě modelu X-PERIENCE ještě výraznější podobu. I v tomto případě vytvářejí výrazné boční linie fascinující hru světla a stínu. Kombi pro jakékoli cesty vyzařuje energii a vitalitu svými ostrými liniemi a precizními spárami. Dynamická silueta je dlouhá a elegantní, přestože Leon X-PERIENCE zároveň nabízí maximální míru využitelnosti pro práci i rekreaci, pro rodinné i sportovní aktivity. Zavazadlový prostor se vyznačuje výjimečnou úrovní variability a vynikající funkčností až do nejmenších detailů. Jeho objem 587 litrů lze zvětšit až na 1470 litrů sklopením opěradel zadních sedadel. Leon X-PERIENCE zajistí přepravu i větších předmětů, které přináší každodenní život.

Osobitý charakter dodávají modelu Leon X-PERIENCE robustní ochranné lišty na bočních prazích a kolem podběhů kol, společně s mohutnou přídí s velkými otvory pro přívod vzduchu, integrovanými mlhovými světlomety včetně funkce statických světel pro odbočování a předním spoilerem s hliníkovou povrchovou úpravou. Také záď se odlišuje novým nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy, které patří k sériové výbavě ve spojení se zážehovým motorem o výkonu 180 k a se vznětovým motorem o výkonu 184 k. Velké podběhy kol mohou vyplňovat 17“ kola nebo na přání dodávaná 18“ kola ve speciálním designu s pěti dvojitými paprsky. Podélné střešní nosiče mají anodizovanou povrchovou úpravu v černém odstínu.

Prémiový interiér

Leon X-PERIENCE zdůrazňuje své prémiové postavení v rámci modelové řady Leon jedinečným interiérem. Leon X-PERIENCE je nejen elegantní a sportovní, ale tyto typické vlastnosti vozů Leon navíc doplňuje terénním charakterem se vzrušujícím a dobrodružným nábojem, přestože je schopen se dokonale přizpůsobit každodennímu rodinnému životu.

Interiér tohoto vozu okouzlí cestující novými materiály, pečlivě zpracovanými detaily a kombinací výrazných barev. Ztělesněním sportovní elegance je velmi kvalitní čalounění z černé a šedé tkaniny. Na přání si mohou zákazníci zvolit sedadla čalouněná hnědou Alcantarou nebo černou kůží.

Logo X-PERIENCE zdobí prahy dveří a volant, zatímco oranžové stehování umocňuje dobrodružný charakter a mladého ducha tohoto vozu, který dokáže být vážný i veselý.

„Leon X-PERIENCE rozšiřuje možnosti každodenního života. Chtěli jsme také, aby jeho vzhled kombinoval prémiovou eleganci se sportovní dynamikou,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT.

Výkon s hospodárností – motory

Dynamický charakter modelu Leon X-PERIENCE potvrzuje nabídka motorů TDI a TSI s vysokým točivým momentem. Vrcholným motorem je 2.0 TDI o výkonu 135 kW/184 k. Tato jednotka poskytuje díky maximálnímu točivému momentu 380 N.m a sériově dodávané převodovce DSG enormní dynamiku, kterou jen nedostatečně vyjadřují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlosti 224 km/h. Hospodárnost tohoto motoru dokládá kombinovaná spotřeba paliva 4,9 litru na 100 kilometrů a emise CO2 ve výši 129 gramů na kilometr. Efektivním zdrojem hnací síly může být v modelu Leon X-PERIENCE také jednotka 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW/150 k, maximálním točivým momentem 320 N.m a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Stejně jako u všech ostatních variant je i v tomto případě součástí výbavy Start/Stop systém a rekuperace kinetické energie, což se odráží v průměrné spotřebě paliva 4,9 l/100 km (emise CO2: 129 g/km). Vstupní motor TDI dosahuje ze zdvihového objemu 1,6 litru nejvyššího výkonu 81 kW/110 k a mohutného točivého momentu 250 N.m, přičemž v průměru spotřebuje 4,8 litru nafty na 100 km (emise CO2: 125 g/km).

Pro příznivce pohonu na benzin je v nabídce nejnovější generace zážehové jednotky 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k. Motor, přeplňovaný turbodmychadlem, poskytuje díky kombinaci přímého a nepřímého vstřikování paliva maximální točivý moment 280 N.m. Stejně jako nejvýkonnější vznětový motor TDI je sériově vybaven šestistupňovou převodovkou DSG včetně pádel na volantu pro manuální řazení. Průměrná spotřeba paliva je 6,6 litru
na 100 kilometrů (emise CO2: 152 g/km).

Dokonalá trakce – nejnovější generace pohonu všech kol

Trvalý pohon všech kol v novém modelu Leon X-PERIENCE je jedním z nejmodernějších a nejúčinnějších systémů svého druhu na světě. SEAT používá nově vyvinutou pátou generaci mezinápravové spojky Haldex. Tato elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž významným způsobem přispívá ke zvýšení aktivní bezpečnosti a vylepšení provozních vlastností.

V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu.

Za normálních jízdních podmínek umožňuje mezinápravová spojka přenos většiny hnací síly motoru na přední kola. Dojde-li ke ztrátě trakce, je během milisekund plynule přenášen točivý moment na zadní nápravu díky řízenému stlačování sady lamel pístem. Nová generace spojky Haldex se obejde bez dosud používaného zásobníku tlaku, takže je mnohem kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí verze spojky.

Dynamika a bezpečnost na jakémkoli povrchu – podvozek

Pečlivě vyvážené nastavení podvozku umocňuje dynamický charakter nového kombi Leon ST. Odpružení suverénně pohlcuje veškeré rázy od nerovností, zatímco řízení umožňuje klidnou a kultivovanou jízdu s vynikající zpětnou vazbou.

X-PERIENCE je v porovnání s modelem Leon ST o 15 mm vyšší a má i o tolik vyšší světlou výšku. Přední náprava typu McPherson je uložena v pomocném rámu. Leon X-PERIENCE reaguje spontánně a precizně na řízení a průjezd jakoukoli zatáčkou zvládne s klidnou stabilitou. Vzadu je čtyřprvková náprava, která odděleně zachycuje síly, působící v příčném a podélném směru. Tlumiče a vinuté pružiny jsou uloženy odděleně – toto řešení nabízí výjimečně citlivou charakteristiku. Rovněž brzdová soustava modelu Leon X-PERIENCE je připravena na náročné provozní podmínky.

Charakter vozu SEAT Leon X-PERIENCE s motory TDI/135 kW a TSI/132 kW lze individuálně přizpůsobit náladě řidiče a jízdní situaci. Sériově dodávaný volič jízdních režimů SEAT Drive Profile umožňuje řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, pedálu plynu a převodovky DSG ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc individuální nastavení. SEAT Drive Profile kromě toho zahrnuje systém, který vytváří ještě kultivovanější zvuk motoru.

Maximální bezpečnost díky nejmodernějším asistenčním systémům

Nový SEAT Leon X-PERIENCE má v sériové výbavě nejmodernější asistenční systémy. Maximální úroveň bezpečnosti zajišťují systémy EDS (elektronické uzávěrky diferenciálu na obou nápravách) a XDS (rozšířená elektronická uzávěrka diferenciálu pro lepší trakci v zatáčkách), elektronicky řízený stabilizační systém ESC a multikolizní brzda.

Mezi další, na přání dodávané systémy ze světa high-tech patří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, systém rozpoznávání únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Ostříží zrak – Leon s ACC a systémem Front Assist

Adaptivní tempomat ACC udržuje nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, přičemž v závislosti na dopravní situaci automaticky brzdí nebo zrychluje. Rychlost jízdy lze nastavit v rozpětí od 30 do 160 km/h. Radarový systém ACC je možné objednat pro verze s mechanickou převodovkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Ve vozech, vybavených převodovkou DSG, dokáže systém zpomalovat až do úplného zastavení.

Systém Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City může zabránit kolizi nebo alespoň zmírnit její následky. Tento systém sleduje radarovým senzorem dopravní situaci před vozidlem. Pokud rozpozná nebezpečí nárazu do vpředu jedoucího vozidla při rychlosti cca 30 až 210 km/h, upozorní asistent řidiče zvukovým a vizuálním signálem a připraví brzdovou soustavu na nouzové brzdění. V této fázi může řidič Leonu vyřešit nebezpečnou situaci vlastními silami. Jestliže řidič nereaguje, začne systém v případě nutnosti automaticky brzdit, aby alespoň snížil nárazovou rychlost. Front Assist také pomáhá řidiči při samotném brzdění, protože vytváří maximální brzdnou sílu, pokud to situace vyžaduje. To znamená, že Front Assist může významně přispět k ochraně cestujících a vozidla.

Funkce nouzového brzdění City je rozšířením systému Front Assist pro jízdu v dopravních kolonách s častým zastavováním, tedy především v městských ulicích. Funkce je aktivní v rozpětí rychlostí od 5 do 30 km/h a v situacích, kdy hrozí náraz do vozidla vpředu, zahájí na poslední chvíli nouzové brzdění.

Světlo jako ve dne – přední LED světlomety

Pro nový Leon X-PERIENCE jsou na přání k dispozici inovativní přední LED světlomety v kombinaci se zadními světlomety LED. Světlomety LED mají kromě osobitého designu celou řadu dalších předností. Jejich světlo má barevnou teplotu 5300 kelvinů, čímž se velmi blíží svými vlastnostmi dennímu světlu, takže jen minimálně unavuje oči. Co se týče hospodárnosti, mají diody LED velmi nízkou spotřebu elektrické energie – například potkávací světla odebírají na každé straně pouhých 20 W.

Charakteristické tvary obrysových světel a světel pro denní svícení jsou v každém světlometu nového modelu SEAT Leon X-PERIENCE tvořeny dvěma bílými diodami LED. Devět žlutých diod na každé straně vytváří ukazatele směru, které jsou rovněž integrovány do hlavních světlometů. Potkávací světla jsou tvořena šesti moduly na každé straně. Zapnutím dálkových světel se aktivují další tři výkonné bodové moduly a zároveň dojde ke zvýšení kuželu potkávacích světel. Řídicí jednotka světlometů používá informace od senzoru výšky, aby předcházela oslňování protijedoucích řidičů. Nové přední LED světlomety navíc nevyžadují vůbec žádnou údržbu, protože jejich životnost se shoduje s životností vozidla.

Nejmodernější informační a zábavní systémy

Nový SEAT Leon X-PERIENCE nabízí také nejmodernější informační a zábavní systémy. Základem pro nejlepší možnou zábavu na cestách je ovládací systém SEAT Easy Connect, který umožňuje ovládat veškeré zábavní a komunikační funkce, společně s rozmanitými funkcemi dalších systémů vozidla, prostřednictvím dotykového displeje na přístrojové desce.

SEAT používá dotykové displeje se senzorem přiblížení. Jakmile se prst řidiče nebo spolujezdce přiblíží k povrchu dotykového displeje, systém automaticky přejde ze zobrazovacího režimu na ovládací. V ovládacím režimu jsou zvýrazněny funkce, které lze prostřednictvím dotykového displeje aktivovat, což ještě více zjednodušuje intuitivní ovládání pomocí stejných pohybů prsty jako u chytrého telefonu. V zobrazovacím režimu nejsou tyto funkce zdaleka tak výrazné. Grafické zpracování v obou režimech dokonale ladí se sportovní estetikou designu značky SEAT.

Na přání dodávaný audiosystém SEAT Sound System s výkonem 135 W a deseti reproduktory nabízí skvělý zážitek z poslechu na všech pěti sedadlech, na čemž se významně podílí doplňkový centrální reproduktor, integrovaný do přístrojové desky, a subwoofer v zavazadlovém prostoru.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2013 prodal SEAT na celém světě 355 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona – Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také výzkumným a vývojovým střediskem, v němž téměř 1000 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.