SEAT potvrzuje na legendárním Setkání GTI v rakouských Korutanech své jednoznačné zaměření na motoristický sport a konkrétně na soukromé závodní týmy. Nepopiratelným hrdinou v expozici značky SEAT ve městě Reifnitz na jižním břehu jezera Wörthersee je nov

Tento vůz, připravený pro širokou škálu závodních seriálů po celém světě, velmi jasně naznačuje, jak by mohl vypadat SEAT pro závody cestovních vozů. Leon Cup Racer o výkonu 243 kW/330 k tvoří základ pro další vývojové práce a testovací jízdy, které budou probíhat v následujících měsících.

Cup Racer bude v expozici značky SEAT doplněn pěti verzemi modelů Ibiza a Leon v extrémně temperamentních úpravách s individuální výbavou. Španělská značka si pro své fanoušky připravila rovněž velmi nabitý program. Na letošním, již 32. ročníku Setkání GTI očekávají pořadatelé opět více než 100 000 návštěvníků během čtyř výstavních dní.

„Naše značka je v motoristickém sportu hluboce zakořeněna. SEAT se může ohlížet na více než 40 let závodní historie a s vozem Leon Cup Racer začínáme psát novou kapitolu pro velmi motivované soukromé týmy, které jsou našimi zákazníky. Cup Racer není výstavním modelem, ale prvním testovacím vozem pro další vývoj,“ říká Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj. „Nová generace modelové řady SEAT Leon poskytuje přesvědčivý základ. Její sportovní kvality jsou vysoce oceňovány zákazníky i motoristickými novináři. Se závodní verzí hodláme navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let.“

Nezaměnitelná DNA designu, vynikající aerodynamika

Cup Racer, který vychází z pětidveřového Leonu a má matně šedý metalický lak s oranžovými ozdobnými prvky, ohromí již svým vzhledem. Jeho neuvěřitelně dynamický postoj na 18“ závodních kolech je výsledkem rozchodu kol, který je o ne méně než
40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu.

Nová příď je tvarována s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přístup vzduchu k motoru a brzdové soustavě, zatímco mohutné podběhy kol s otvory na odtokové hraně vylepšují chlazení brzdové soustavy se čtyřpístkovými třmeny. Prahy jsou extrémně rozšířené do stran a společně s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoupolohovým střešním spoilerem na podpěře přispívají k maximálnímu aerodynamickému přítlaku pro projíždění zatáček vysokými rychlostmi.

DNA designu Leonu zůstává dokonce i u verze Cup Racer zcela nedotčena. Osobité světlomety LED s velmi individuálně tvarovanými světly pro denní svícení byly převzaty ze sériově vyráběného modelu, stejně jako zadní světlomety LED. Se sériově vyráběným modelem se shoduje rovněž průběh linie střechy, což platí i pro charakteristické linie a precizní plochy na bocích.

Maximální ovladatelnost, dokonalá bezpečnost

Interiér vozu Leon Cup Racer je rovněž připraven pro závodní okruhy. Systematické snižování hmotnosti a rozvážně minimalistický přístup definují interiér vozu, který je chráněn velmi odolným rámem pro případ převrácení. Také skořepinové sedadlo se systémem ochrany hlavy HANS přispívá k optimální bezpečnosti. Sedadlo je čalouněno speciálně vyvinutou kůží, která má výjimečně dobré vlastnosti z hlediska regulace vlhkosti. Základní tvar sériově vyráběné přístrojové desky zůstal zachován, nicméně informační a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a na displeji TFT s vysokým rozlišením, který je umístěn za volantem. Tím je zaručeno, aby měl jezdec vždy maximální kontrolu nad svým závodním strojem.

Maximální výkon pro nejlepší časy na kolo

Zdrojem mohutné hnací síly v modelu Leon Cup Racer je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 243 kW/330 k a maximálním točivým momentem 350 N.m.  Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Speciální verze vozu Cup Racer pro vytrvalostní závody může být vybavena závodní sekvenční převodovkou s řadicí pákou na středové konzole a mechanickou uzávěrkou diferenciálu.

Předběžná cena závodního vozu Leon Cup Racer již byla stanovena – verze s převodovkou DSG bude stát 70 000 eur (bez DPH), zatímco vytrvalostní verze se sekvenční převodovkou a mechanickou uzávěrkou diferenciálu přijde na 95 000 eur (rovněž bez DPH).

„Očekáváme, že budeme schopni nabídnout Leon Cup Racer soukromým týmům již v sezóně 2014. Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů – od ETTC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu,“ říká Jaime Puig, vedoucí oddělení SEAT Sport, který zodpovídá za veškeré aktivity značky SEAT v motoristickém sportu. „Dokážeme si představit i další vývoj vozu Cup Racer, jehož výsledkem by byla verze pro WTCC s motorem 1,6 litru. Koneckonců v těchto závodech máme z minulosti co obhajovat.“

Ibiza Trophy – pro závodní okruh

Kromě premiéry závodního vozu Leon Cup Racer se mohou fanoušci těšit na dalších pět sportovních vozů v expozici značky SEAT u jezera Wörthersee. Také Ibiza SC Trophy má licenci pro účast v závodech po celém světě, zejména ve vlastních seriálech pohárových závodů pořádaných ve Španělsku a Itálii. Pro sezónu 2013 má Ibiza SC Trophy přeplňovaný motor 1,4 litru s nejvyšším výkonem 147 kW/200 k, sedmistupňovou převodovku DSG ovládanou na volantu a mechanickou uzávěrku diferenciálu, která zajišťuje vynikající trakci. Zájemci se závodní licencí si mohou pořídit vůz Ibiza SC Trophy od oddělení SEAT Sport za cenu začínající již od 31 500 eur (bez DPH).

Ibiza – kompaktní atlet

Sportovní vlastnosti v kompaktním balení nabízejí další dva modely Ibiza. Prvním je Ibiza SC Cupra s výkonem 132 kW/180 k a převodovkou DSG v bílém odstínu Nevada. Její 17“ kola mají leskle černou povrchovou úpravu, stejně jako mřížky v otvorech na přídi a zádi. Druhá Ibiza SC FR okamžitě zaujme svým červeným lakem Emocion a paketem k 10letému výročí modelů FR, který zahrnuje například 17“ kola v dvoubarevném provedení (černá/stříbrná), jakož i střešní spoiler, boční prahy a kryty vnějších zpětných zrcátek lakované v odstínu titanu. Tato Ibiza SC FR Ten má o trochu nižší světlou výšku a je vybavena brzdovou soustavou z modelu Ibiza Cupra.

Leon – styl a individualita

Další možnosti individualizace úspěšné novinky značky SEAT ukazují dvě verze modelu SEAT Leon. Vystavený Leon FR 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k v červeném odstínu Emocion má ještě dynamičtější vzhled díky sadě aerodynamických prvků na přídi a zádi. Skrz 19“ kola je nerušený pohled na zářivě červené brzdové třmeny. Jasně červené jsou rovněž ozdobné prvky na přístrojové desce a volantu, zatímco sedadla a výplně dveří jsou čalouněny kombinací červené a černé kůže. Nabídku završuje nový Leon SC ve výbavové linii FR, pod jehož kapotou je uloženo vrcholné TDI s výkonem 135 kW/184 k. Devatenáctipalcová kola a červené brzdové třmeny dokonale kontrastují s blyštivým lakem karoserie v bílém odstínu Nevada. Interiér dostal dvoubarevné kožené čalounění v odstínech černá a šedá.

Party pro VIP na lodi SEAT

Loď SEAT je již tradiční součástí Setkání GTI u jezera Wörthersee. I v letošním roce bude party pro VIP, pořádaná na lodi pro členy klubu SEAT Club, jednou z nejatraktivnějších akcí doprovodného programu. Po celou dobu trvání Setkání GTI budou DJs na stánku SEAT a na lodi SEAT podávat k osvěžujícím drinkům skvělou hudbu – a celý zážitek vizuálně umocní tančící dívky SEAT.

Přítomen bude rovněž tým filmařů SEAT, který natočí krátká videa s řidiči nejosobitěji upravených vozů SEAT. Záběry budou zveřejněny na facebookové stránce dovozce SEAT Rakousko.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 83 % své výroby a působí v 77 zemích. V roce 2012 dosáhl SEAT s celkovým prodejem 321 000 vozidel obchodního obratu ve výši více než 6 miliard eur.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona – Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Pamela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a nové Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také výzkumným a vývojovým střediskem, v němž více než 900 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.