Natuněnej Bus – VW T3

Že si nedovedete představit vytuněný karavan? Jednoho pro vás máme. Jedná se o VW T3 ve v kempinkové verzi Westfalia. Přemek Gajer vám předvede, jak se dá takového auto pěkně upravit. Předností tohoto kousku jsou kola, podvozek a modernější agregát.

Volkswagen T3

Přemek rozhodně není v tuningu žádným nováčkem. Rukama mu už prošlo několik aut, především koncernové produkce. Busík volkswagen T3 se ocitl v jeho garáži poté, co sháněl nějaké prostorné auto na cestování. Když totiž chcete na tuningovém srazu pobýt více než pár hodin, tohle auto vám poskytne potřebný komfort. Začátky přestavby ale nebyly zrovna jednoduché. Auto bylo skoro v dezolátním stavu, dalo by se říci, že ho Přemek sebral hrobníkovi z lopaty. Bylo tedy už od začátku jasné, že přestavba zabere mnohem více, než pár měsíců. Nakonec se z toho vyklubal rok a půl.

Detaily dělají celek

V tomto případě se nejednalo o klasický tuning, ale spíše o záchranu jednoho kousku a jeho následné vylepšení. Decentní tuningové úpravy se totiž skrývají v detailech. Ve výčtu na prvním místě stojí upravený přední spoiler z modelu Caravelle, dále přední čirá optika z Golfu druhé generace a zadní bílé lampy, které seženete jen zázrakem. Odstín laku pochází ze vzorníku automobilky VW, která jím polévala model Golf R32. Extrémnost úpravy v případě Busíku spočívá ve snížení vozu. Všechny nabízené sety tlumičů a pružin se úpravci zdály jako nedostatečné. Svou touhu po plazící se T3 uspokojil až na zakázku vyrobenými pružinami, které skombinoval s tlumiči Monroe. Výsledek snížení je 85 mm vpředu, 75 mm vzadu. Neméně výrazným prvkem jsou kola. Rozměr 8×18 palců se může zdát na takto starý model auta příliš, ovšem opak je pravdou. Hodí se perfektně, stejně jako zvolený pětipaprskový design. Pneumatiky o velikosti 205/40 R18 dodal Nankang, konkrétně model AS-1.

Motor VW Golf 3

Již v úvodu bylo naznačeno, že se v útrobách ukrývá modernější agregát. Je jím dieselový agregát poháněný turbem o obsahu 1.9 litru z Golfu třetí generace. Jeho základní výkon 90 koní, dopovaných 202 Nm je ideálním partnerem pro takovýto vůz. Spotřeba nízká, přitom dostatek síly na jízdu. Jeho instalace do stísněného prostoru pod podlahou však nebyla procházka růžovým sadem. Úpravou muselo projít olejové čerpadlo, vana, svody výfuku, příruba pod turbo a spousta dalších maličkostí, které celou přestavbu trochu pozdržely.

Kempingový model Westfalia

V interiéru je místa habaděj a ještě o trochu více. Model Westfalia totiž nabízí možnost zvýšení stropu. Je tak radost cestovat i na delší vzdálenosti. Třeba i na nějaký ten zahraniční sraz. Případné ubytování v hotelu tak nemusíte vůbec řešit. Ve výbavě nechybí lednička, dřez s tekoucí vodou, gril, zásuvka na 220V, otočný stolek, přední sedadlo či rozkládací postel.  Kempingový model Westfalia má prostě něco do sebe. Výbava se navíc rozrostla o multimediální výbavu v podobě čelní jednotky s LCD, dvojice zesilovačů, šestice reproduktorů a dva subwoofery. Sklopný 15“ monitor slouží jako televize. Zde můžete přijímat digitální vysílání, nebo hrát hry na herní konzoli PS2.