Čistá, hladká a ladná, taková je tahle Octavia combi. Jak jste si už na některém z letošních srazů všimli, úpravy aut se pomalu začínají stáčet spíše k těm decentnějším. Nevidíme tolik laminátových monster a úpravci si začali hledat cestu k materiálu ABS,

Zahlazený nárazník z modelu RS s výplněmi z tahokovu přepustil místo zahlazenému sériovému modelu s původními plastovými mřížkami. Přední světlomety s dodatečnou montáží xenonových výbojek svírají chladičovou masku od Milotecu, která je, včetně části kapoty, přetažena koženým chráničem. Blatníky dostaly černé přední a boční blinkry a bok již nechrání otěrové lišty. Nesmím zapomenout na chromovaný uzávěr nádrže, doplněný o ornament v pinstripingu na jeho víčku. Zadní nárazník opět prošel zahlazením a lišta nad zadní RZ přišla o zámek. Zmizel i zadní stěrač. Vše je zabaleno do odstínu Black Magic Perl s větším perleťovým efektem. Naopak kontrastní bílou úpravce pokryl plastové podběhy a části brzdové soustavy. Nepřehlédnutelná, ručně leštěná, kola jsou originálem z Audi A8. Jejich 18“ je doplněno o nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 215/40 R18. Díky vzduchovému podvozku Viair v kombinaci s tlumiči Koni se štelovatelnou tuhostí si Octavia dokáže pěkně lehnout na zem. A v případě jízdy po nerovném terénu si zvětší svou světlou výšku klidně až o 20 cm. Celkově tedy decentně provedený tuning s luxusními koly a zajímavou technikou podvozku.

Interiér je minulé přestavbě dosti vzdálený a to nejen svou barvou, ale i materiálem. Bílá koženka šla ven a na její místo nastoupil kompletní černý kožený interiér z Golfu čtvrté generace s výraznějším bočním vedením sedadel. Černočernou kombinaci rozbíjejí chromované a zlacené detaily. Pochvalu získává úpravce za sportovnější tříramenný volant HP Raid, který v sobě skrývá airbag a tak je bezpečnost posádky zaručena. Na levém A-sloupku přibyla trojice přídavných budíků, které signalizují stav v systému vzduchové podvozku. Rozhodně neobvyklá je i výměna ručiček budíků v kapličce přístrojů za model Golf GTI. Audiosestavu sdružuje čelní jednotka Panasonic CQ-VD5005N, doplněná o 10,4 palcový stropní monitor. O audiosignál se starají sériové reproduktory, doplněné o zástavbu 25 cm subwooferu Dragter. Sílu mu dodává dvoukanálový zesilovač Carpower HPB 602. Pro slušný poslech, podpořený vydatnějšími basovými tóny, to rozhodně stačí.

Ještě jsem se nezmínil o motorovém prostoru. V něm tluče dieselové srdce se sériovým výkonem 110 koní, které nabylo trochu koníků díky klasickému chiptuningu. Ostatní změny jsou už jen estetického charakteru. Klasikou je lakovaný plastový kryt motoru, baterie a vzduchového filtru, tentokráte opět v bílé. A i zde, tak jako v interiéru, se objevilo několik prvků pokrytých chromem. Pomyslnou tečku tomu všemu dodávají maltézské kříže a pinstriping.