Naleštěný prd? Ale kdeže! Tahle kára je hlavně o výkonu! Desetiválcová R8 není už v sérii žádný čajíček pro slabochy, ale po pečlivém přepracování u Motoren Technik Mayer je to totální rachejtle. Neptejte se jak, ale pod kapotu prostě našlapali dvě turba

MTM R8 V10 BiTurbo vážně není jenom o optice. Blyštivá karosérie určitě funguje jako primární magnet, ale úkolem tohoto auta je něco úplně jiného. Jeho hlavní pointou bylo nahnat strach i těm nejotrlejším v oboru, a nutno uznat, že se mu to asi povede. MTM při úpravě motoru využil bohaté zkušenosti nabyté při svých eskapádách s Audi RS6. Blízká příbuznost motorů znamenala notnou dávku pověstného know-how a zbytek dovršila praxe s kombíky vyladěnými až na 740 koní.

 

Jinými slovy MTM otevřel kapotu, zdvihl auto do vzduchu, vyndal z něj celý motor, osadil jej dvojicí výfukových turbodmychadel a zase to všechno poskládal zpátky do auta. Ještě před tím však přišlo ke slovu nastavování a testování na motorové stolici, kde se úpravci podařilo vyladit agregát na fantastických 777 koňských sil. Pak následovalo testování v praxi a světe div se, auto jede jako z praku. Stovku prý umí pokořit za rovné tři vteřiny, dvoustovku udělá za 9,37 sekund po startu a třístovkou si to sype za 19,42 sekund. Ani maximálka není dvakrát obyčejná – 350 km/h. Standardem MTM pak byly 380mm brzdové kotouče a 20“ disky vlastní výroby.

 

Jenomže pak to začalo v panu Mayerovi hloubat v hlavě a přece jen se rozhodl udělat auto po optické stránce nepřehlédnutelným. Údajně nad tím strávili více jak sedm set pracovních hodin, než se jim podařilo hliníkovou karosérii vyleštit do zrcadlového lesku. Inu exklusivní exotika se vším všudy.