Emise CO2 sníženy na neuvěřitelných 99 g/km. Kultivovaný, výkonný a běžný 105 PS 1.6-litrový TDI vznětový motor. První použítí automatického prvku Nastartování/Zastavení a technologie zlepšení síly brzd.

SEAT si zase jednou užívá světlo reflektorů v Ženevě s dnešním odhalením nového vzrušujícího konceptu auta. Švýcarský debut ekologického konceptu Leona, dramatický vývoj existujících nízkých emisí, vysoce ekonomický rodinný pětidvéřák, SEAT zdůrazňuje svou rostoucí pozici jako výrobce motorů, který osloví výrobce v celém spektru – od výjimečné ekonomie do výjimečného výkonu. Chlubící se řadou nových technologií, jako je úplně nový 1.6 litrový TDI motor s  funkcemi stav-umění běžného čerpání paliva, Leonův ekonomický systém dodává emise vedoucí v řade, jen 99 g/km – stejně jako odchozí a mnohem menší ekonomická Ibiza – a zároveň nabízí kombinovanou spotřebu paliva o 74,3 mpg. Tato významná zlepšení v obou, v emisích a ekonomice nad současným ekonomickým Lenonem (119 g/km a 62.8 mpg) přijdou souhlasně s tím, že nový turbodiesel 105 PS, s kompletním filtrem pevných částic DPF, ale také řadou chytrých úspor pohon. Mezi nové funkce Leona patří automatické Nastartování/Zastavení. Když přijde na zastavení auta – například na semaforu – a řidič zařadí neutrál a má nohu ze spojky, funkce Nastartování/Zastavení funkce automaticky vypne motor. Po sešlápnutí spojky před startem se motor zase nastartuje a auto jede jako normálně. Řidič je informován o operacích systému vozu, přes specialní ukazatel na přístrojové desce, která také ukazuje optimalní nastavení pro maximální úsporu v jakékoliv situaci. Už jenom tento systém sám, dokáže uspořit až 4 míle na galon, při jízdě po městě, bez toho aby řidič jakkoliv měnil svůj styl jízdy. Auto uvedené v Ženevě, kromě hladce pracujícího Start/Stop systému, dále disponuje brzdným systémem úspory energie – využití energie, vytvářené během brzdného procesu, vycházející s obvyklého jednoduchého dynama, na snížení odvodu energie z motoru.

 

Samozřejmě, že mnohé úsporné techniky jak palivové tak emisní, použité v uvedém Leonu Ecomotive, si našly cestu do nového konceptu tohoto auta: prodloužení převodových poměrů, použítí ráfků s nízkým valícím odporem a optimalizace všech rysů auta pro větší aerodynamiku. Nový koncept přirozeně disponuje stejnými elegantními úpravami designu, které  jsou k vidění skrz celou revidovanou rodinu Leaona a Aletea, která měla svojí první předváděčku také v Ženevě.

Vysoká kvalita interieru a sladěnosti jsou doplňovány štedrým vybavením, které obsahuje: ESP, ABS a TCS, mnoho airbagů, eletrická zpětná zrcátka v barvě, klimatizaci a MP3, CD radio s Aux-in vztupem a 6 reproduktory.

Leon Ecomotive šplape na paty nedávno uvedeného Leon Twin Drive Ecomotive prototypu, který měl svojí předváděčku v lednu v technickém centru SEATu v Martorell, nedaleko Barcelony.

Tento koncept ukazuje, že se SEAT snaží vyrábět vozy, které jezdí na elektřinu ve městech, ale při delších cestách za město, jsou schopné hladkého přechodu na konveční benzín nebo diesel.