Dlouho narůstající trend nyní dosáhl svého očekávaného zlomového bodu. Nejprodávanějším segmentem napříč celou Evropou jsou vozy SUV. Myšleno tedy jak malé SUV typu crossover, tak střední i velké vozy.

SUV vedou

Někomu by se to mohlo zdát až neuvěřitelné, že Evropané dávají přednost velkým automobilům před kompaktními, ale je tomu opravdu tak. SUV se stalo velmi chtěným zbožím a za posledních pět let šel tento segment neuvěřitelným tempem nahoru. To vyhovuje i samotným automobilkám, které prodeje těchto vozů značným způsobem podporují. A to nejen svými reklamními kampaněmi, ale hlavně širokou paletovou nabídkou.

SUV do každé rodiny

Dalo by se říci, že dnes má již každý větší automobilka svůj vlastní SUV model a ne jen jeden. Mezi těmito automobilkami jsou krom těch klasických, také ty luxusní. SUV si tak můžeme pořídit od Bentley, Porsche a do budoucna třeba i od Lamborghini. Mezi nejúspěšnější prodejce SUV v Evropě však patří Nissan, po něm Renault a na třetím místě Volkswagen.

Automobilky SUV milují

A proč je tento trh samotnými automobilkami tak podporován? Odpověď je jednoduchá, zisk. Automobilky totiž zjistili, že stejná technika, která je v klasických vozech, se dá velmi efektivně vložit i do vozů velkých a tudíž i dražších. Automobilkám to naprosto skvěle vyhovuje a jak se zdá tak i zákazníkům.

A zákazníci ještě víc!

Ty se totiž vůbec nezdráhají za větší a dražší automobil připlatit. SUV totiž působí bezpečným dojmem, je z něj dobrý rozhled, a nabízí obrovské množství vnitřního prostoru. Převezete v něm tak celou rodinu a ještě velký náklad k tomu.

Crossovery nadevše

Pokud se zaměříme na samotný segment SUV, tak zde se nejvíce daří malým crossoverům. Jejich prodeje stouply oproti loňskému roku o 40% což je tak raketový start, že tu možná budeme mít brzy více crossoverů, než klasických kombi či sedanů. A jaký je váš názor na tento trend?