Erich Schmitt na Autosalonu v Barceloně vyjádřil důvěru v budoucnost značky SEAT

Během představení novinek značky SEAT na autosalonu v Barceloně oznámil Erich Schmitt, prezident firmy SEAT, významné projekty plánované pro blízkou budoucnost. Kromě toho přiblížil úsilí španělské značky o zachování více než 15 000 pracovních míst.

Při prezentaci nového modelu Ibiza Bocanegra oznámil Schmitt také rozšíření výrobního programu značky SEAT. „Modelovou řadu Ibiza obohatíme v první polovině roku 2010 o kombi Ibiza ST a vstoupíme také do nového segmentu s vozem menším, než je Ibiza. SEAT plánuje uvedení vozu, který je zaměřen na velmi mladé motoristy a je postaven na základě nového malého rodinného vozu (New Small Family Car) koncernu Volkswagen Group, který se bude vyrábět v Bratislavě“.

Se všemi těmito novými produkty je SEAT podle Schmitta lépe než kdy jindy připraven na výzvy budoucnosti.

Prezident SEATu dále zdůraznil zlepšení, jichž značka dosáhla v oblasti kvality, s odkazem na čtvrté místo, které SEAT obsadil v průzkumu spokojenosti evropských zákazníků provedeném prestižní mezinárodní institucí.

Kromě toho se Schmitt zmínil o výrobě nového Audi Q3 v továrně Martorell a uvedl, že základní kámen nového závodu 6, v němž se bude nový model značky Audi vyrábět, bude položen letos v květnu. Je to další důkaz zvýšené kvality výroby firmy SEAT. „S více než 300 roboty bude tento nový španělský výrobní závod nejmodernějším na světě,“ řekl prezident firmy SEAT.

Schmitt také vyzdvihl důležitost, kterou bude mít Audi Q3 pro továrnu firmy SEAT v Martorellu a pro španělský automobilový průmysl. „Výroba nového modelu Audi a nových modelů SEAT nám umožní zabezpečit více než 15 000 pracovních míst jak uvnitř společnosti, tak u našich dodavatelů,“ prohlásil Schmitt.

Schmitt nicméně zdůraznil potřebu snížit výrobní náklady v porovnání s mezinárodní konkurencí a dodal, že „to neznamená snižování platů našich zaměstnanců, ale vývoj nových řešení, která povedou ke zvýšení produktivity práce“.

Nakonec Schmitt ocenil pozitivní výsledky, které přináší státní podpory pro pořízení nových automobilů v jiných zemích. Díky těmto iniciativám vzrostl německý trh v dubnu o 19,4 %, přičemž počet registrací vozů značky SEAT se zvětšil o 53,3 %. Na druhou stranu klesl prodej ve Španělsku o téměř 45 %. „Náš trh přesto přinesl tento měsíc pozitivní zprávu v podobě zavedení šrotovného v provincii Navarra. Tato opatření představují bezpochyby výhodné řešení pro každého – pro firmu, zaměstnance a pro celý svět, neboť úroveň emisí CO2 je u nových vozů vždy mnohem nižší,“ zakončil svůj proslov prezident SEATu Erich Schmitt.