Aféra Dieselgate ani téměř po dvou měsících stále neutichá a pořád naplňuje přední stránky tisku. Nyní se provalilo, že Volkswagen nevyužíval pouze jeden druh škodlivého softwaru, ale cestičku jak obejít emisní normy hledal i jinde.
Aféra Dieselgate sále neuhasíná a naopak se zdá, že se objevují stále nová a nová fakta, která jí jen rozšiřují. Mezi ty poslední patří i zpráva o tom, že Volkswagen do svých vozů neinstaloval pouze jediný druh škodlivého softwaru měnící údaje emisních měření, ale softwarů tohoto typu měl v záloze více.

Celkem byly vyvinuty softwary pro čtyři rodiny motorů. Dvě z nich již Volkswagen potvrdil a to motory EA 189 a EA 288. Přiznáno bylo již dokonce i to, že software byl používán u v Evropské unii, kde ovšem podle slov Volkswagenu takovýto software není ilegální.  Unijní právo sice zakazuje používání podobných softwarů, ale povoluje v případě, kdy ovlivňují životnost motoru, pokud je funkční jen při startování, nebo v případě zkušebních postupů při měření vypuštěných emisí.

Tato zpráva o existenci více softwarů trochu podkopává tvrzení Volkswagenu, že se aféra týká pouze několika inženýrů. Již předtím se spekulovalo o tom, že o podvodech věděli i dva šéfové vývoje, kteří byli po rozpoutání celé kauzy okamžitě suspendováni. Taktéž se spekulovalo i o Winterkornovi, který se mimochodem nyní vzdává i dalších funkcí, které mu v koncernu zůstaly. Winterkorn však již od začátku vinu popíral a tvrdil, že o ničem nevěděl, v čemž mu dalo za pravdu i vedení celého koncernu.

To kdo o podvodech věděl a kdo ne, je pro vyšetřovatele velice důležité z toho důvodu, že pokud by o kauze vědělo i vrcholné vedení podniku, stihly by ho větší finanční pokuty, než v případě, kdy by o podvodech věděla jen hrstka inženýrů.