>  Od zahájení prodeje si zákazníci objednali již více než 144 000 vozů ID.3 – přibližně 50 procent z nich jsou noví zákazníci značky Volkswagen
>  Nejprodávanější elektromobil v Evropě v srpnu 2021
>  Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej: „ID.3 je opravdovým hitem a pro značku Volkswagen získává nové skupiny zákazníků.“
>  Nejčastěji uváděné důvody koupě: Ohleduplnost vůči klimatu, inovace, masivní prodejní síť
>  Volkswagen je díky rodině modelů ID lídrem elektromobilového trhu v Evropě

Volkswagen ID.3

Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. „Model ID.3 získal pro značku Volkswagen nadprůměrné množství nových skupin zákazníků. Sedmdesát tisíc nových zákazníků je jasným důkazem, že s tímto vozem a naší strategií elektromobility kráčíme správným směrem,“ říká Zellmer.

Pro porovnání: Průměrný podíl nových zákazníků u ostatních modelů značky Volkswagen je cca 36 procent. Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů. Ve snaze uspokojovat vysokou poptávku sjíždí z montážních linek závodů v Cvikově a Drážďanech celkem 1200 vozů denně. V Cvikově se elektrický bestseller vyrábí na obou montážních linkách v třísměnném provozu. Výroba byla spuštěna navíc i v čínském Antingu pro lokální trh – tento model bude na čínský trh uveden letos na podzim.

Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %). Pro mnohé zákazníky byla významná také osobní zákaznická péče v prodejní a servisní síti značky Volkswagen.

Pro téměř 80 procent německých zákazníků je ID.3 nejčastěji používaným vozidlem v domácnosti. „To potvrzuje vysokou úroveň praktičnosti tohoto vozidla pro každodenní provoz,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro modelové řady e-Mobility. Většina domácností nabíjí vozidlo již nyní s kompletně neutrálními emisemi CO2. Přibližně 70 procent používá výhradně ekologickou elektrickou energii, a to buď z vlastní fotovoltaické elektrárny, nebo od dodavatelů elektrické energie – a stále častěji využívají také nový produkt Volkswagen Naturstrom Connect. Vzhledem k tomu, že se ID.3 vyrábí v Cvikově i Drážďanech s neutrální bilancí emisí CO2, „značně se tím přibližujeme k dosažení našeho cíle mobility s neutrální bilancí emisí CO2,“ říká Silke
Bagschiková. Rodina modelů ID tak významně přispívá k úspěchu strategie „Way to Zero“. Jejím těžištěm je urychlení elektrické ofenzivy novou strategií značky ACCELERATE. Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Elektromobily budou do roku 2030 tvořit minimálně 70 procent prodeje značky Volkswagen v Evropě, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně má podíl elektromobilů dosáhnout nejméně 50 procent. Volkswagen bude za tím účelem uvádět na trh minimálně jeden nový model s elektrickým pohonem ročně.