Audi Q7: Ukázka vyspělé techniky Audi

Nová generace modelové řady Audi Q7* stanovuje nová měřítka, ať se jedná o luxusní komfort, největší interiér v segmentu nebo snížení hmotnosti až o 325 kilogramů. Velké SUV zaujímá vedoucí postavení ve své třídě také díky inovativním asistenčním, informačním a zábavním systémům. Nové motory spotřebují výrazně méně paliva v porovnání s předchůdcem a v modelu Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro spojuje značka se čtyřmi kruhy poprvé hospodárnou hybridní jednotku s možností vnějšího nabíjení a trvalý pohon všech kol quattro.

Ukázka vyspělé techniky Audi

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi zodpovědný za vývoj, shrnuje nejsilnější stránky nového SUV následovně: „Nové Audi Q7 symbolizuje ‚Náskok díky technice‘. Jeho spotřeba paliva klesla v porovnání s předchůdcem až o 28 procent a ve svém segmentu nemá z hlediska spotřeby paliva konkurenci. Vzorem ve své třídě je i díky své nízké hmotnosti. Jeho výbava zahrnuje nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní systémy a služby connect.“

Fahraufnahme    Farbe: Arablau Kristalleffekt    Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch in l/100km kombiniert: 8,3 ? 5,7;CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 183 - 149
Fahraufnahme Farbe: Arablau Kristalleffekt Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch in l/100km kombiniert: 8,3 ? 5,7;CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 183 – 149

Nové Audi Q7 je nejlehčím vozem ve své třídě

Pětimístné Audi Q7 3.0 TDI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1995 kilogramů. V porovnání s předchůdcem to je v závislosti na výbavě až o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie z rozmanitých materiálů a kompletně novému podvozku nabízí excelentní jízdní komfort a zároveň jízdní vlastnosti sportovních modelů Audi – při vynikajících hodnotách emisí CO2.

Dynamika sériově

Audi Q7 patří mezi dynamické zástupce kategorie velkých SUV díky výkonným motorům v kombinaci s adaptivním podvozkem a lehkou karoserií. Podobné výkonové parametry byly před několika lety vyhrazeny pouze sportovním vozům. Nové Audi Q7 zrychlí s motory 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a 3.0 TDI o výkonu 200 kW (272 k) z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, resp. 6,3 sekundy.

Nejvyšší rychlost 250 km/h je pro motor TFSI ryze formální záležitostí a TDI snadno zrychlí až na 234 km/h. Spotřeba paliva je přitom neobvykle nízká. Vznětový motor V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 km (149 g CO2 na km). TFSI spotřebuje jen 7,7 l/100 km (179 g CO2 pro km).

Inovativní ovládání a zobrazování

Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblasti konceptu ovládání, informačních a zábavních systémů a konektivity. Na přání může být vůz vybaven modulárními informačními a zábavními systémy druhé generace a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Intuitivní ovládání ještě více zjednodušuje nový ovládací systém MMI all-in-touch s velkým touchpadem. Mezi další inovace patří Audi tablet pro cestující na sedadlech vzadu a dva audiosystémy s prostorovým zvukem. Novinkou je také možnost integrace chytrého telefonu kompatibilního se systémy Google Android Auto a Apple CarPlay prostřednictvím nového rozhraní Audi smartphone interface. Tyto funkce budou pro Českou republiku dostupné později.

Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch in l/100km kombiniert: 8,3 ? 5,7;CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 183 - 149
Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch in l/100km kombiniert: 8,3 ? 5,7;CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 183 – 149

Žádný jiný sériově vyráběný vůz v tomto segmentu nemá více asistenčních systémů

Dalším argumentem ve prospěch Audi Q7 je extrémně široká nabídka nových asistenčních systémů, která zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat adaptive cruise control s asistentem pro jízdu v dopravní koloně, prediktivního asistenta efektivity, asistenta pro jízdu s přívěsem a asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání. V současnosti není na trhu žádný jiný sériově vyráběný vůz, který by v této technické oblasti nabízel více.

Mit seinem Angebot an Fahrerassistenzsystemen setzt der neue Audi Q7 Massstaebe, die ueber die Standards in seinem Segment hinausreichen; einige Systeme sind von Grund auf neu entwickelt. Kein anderes Serienauto der Welt bietet aktuell mehr. Ein Highlight ist das umfassende Portfolio an neuen Fahrerassistenzsystemen bis hin zur adaptive cruise control mit Stauassistent. Diese haelt den Q7 durch Beschleunigen und Verzoegern auf dem gewuenschten Abstand zum Vordermann. Wenn sie deaktiviert ist, zeigt sie die Distanz an. In der Top-Ausbaustufe, als ACC Stop & Go inklusive Stauassistent, uebernimmt das System auf gut ausgebauten Strassen auch die Lenkarbeit, solange der Verkehr zaehfluessig ist und das Tempo nicht mehr als 65 km/h betraegt. Serie sind die Einparkhilfe hinten, die Geschwindigkeitsregelanlage, der einstellbare Geschwindigkeitsbegrenzer, die Pausenempfehlung und das Sicherheitssystem Audi pre sense city. Bei Stadt-Tempo warnt es den Fahrer vor drohenden Kollisionen mit anderen Fahrzeugen und Fussgaengern, im Notfall veranlasst es eine starke Bremsung. Die Options-Loesungen sind in den Paketen ?Parken?, ?Stadt? und ?Tour? gebuendelt. Das Paket ?Parken? enthaelt die Umgebungskameras und den Parkassistent, der das Auto selbsttaetig rueckwaerts in Laengs- und Querparkluecken steuert. Der Fahrer muss nur noch bremsen und Gas geben. Das Paket ?Stadt? umfasst neue Systeme: Der Querverkehrsassistent warnt den Fahrer vor anderen Fahrzeugen, wenn er langsam rueckwaerts faehrt, etwa beim Heraussetzen aus einer Querparkluecke. Die Ausstiegswarnung weist vor dem Oeffnen der Tuer auf Fahrzeuge oder Fahrraeder hin, die sich von hinten naehern. Im Paket ?Tour? stecken weitere Innovationen von Audi.     Audi Q7  Cockpit    Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch kombiniert in l/100 km: 8,3 - 5,7;CO2-Emission kombiniert in g/km: 183 - 149
Mit seinem Angebot an Fahrerassistenzsystemen setzt der neue Audi Q7 Massstaebe, die ueber die Standards in seinem Segment hinausreichen; einige Systeme sind von Grund auf neu entwickelt. Kein anderes Serienauto der Welt bietet aktuell mehr. Ein Highlight ist das umfassende Portfolio an neuen Fahrerassistenzsystemen bis hin zur adaptive cruise control mit Stauassistent. Diese haelt den Q7 durch Beschleunigen und Verzoegern auf dem gewuenschten Abstand zum Vordermann. Wenn sie deaktiviert ist, zeigt sie die Distanz an. In der Top-Ausbaustufe, als ACC Stop & Go inklusive Stauassistent, uebernimmt das System auf gut ausgebauten Strassen auch die Lenkarbeit, solange der Verkehr zaehfluessig ist und das Tempo nicht mehr als 65 km/h betraegt. Serie sind die Einparkhilfe hinten, die Geschwindigkeitsregelanlage, der einstellbare Geschwindigkeitsbegrenzer, die Pausenempfehlung und das Sicherheitssystem Audi pre sense city. Bei Stadt-Tempo warnt es den Fahrer vor drohenden Kollisionen mit anderen Fahrzeugen und Fussgaengern, im Notfall veranlasst es eine starke Bremsung. Die Options-Loesungen sind in den Paketen ?Parken?, ?Stadt? und ?Tour? gebuendelt. Das Paket ?Parken? enthaelt die Umgebungskameras und den Parkassistent, der das Auto selbsttaetig rueckwaerts in Laengs- und Querparkluecken steuert. Der Fahrer muss nur noch bremsen und Gas geben. Das Paket ?Stadt? umfasst neue Systeme: Der Querverkehrsassistent warnt den Fahrer vor anderen Fahrzeugen, wenn er langsam rueckwaerts faehrt, etwa beim Heraussetzen aus einer Querparkluecke. Die Ausstiegswarnung weist vor dem Oeffnen der Tuer auf Fahrzeuge oder Fahrraeder hin, die sich von hinten naehern. Im Paket ?Tour? stecken weitere Innovationen von Audi. Audi Q7 Cockpit Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch kombiniert in l/100 km: 8,3 – 5,7;CO2-Emission kombiniert in g/km: 183 – 149

Audi Q7 také jako hybridní vůz s možností vnějšího nabíjení a pohonem všech kol quattro

Audi Q7 e tron quattro, který bude v České republice uveden do prodeje začátkem roku 2016, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem a zároveň prvním hybridním vozem s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro v segmentu prémiových SUV. Tento model poskytne celkový nejvyšší výkon 275 kW (373 k) a celkový nejvyšší točivý moment 700 N.m. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 1,7 litru paliva na 100 kilometrů (46 g CO2 na km). Kapacita lithium-iontového akumulátoru postačuje k překonání vzdálenosti až 56 kilometrů v kombinovaném cyklu EU.