Výrobci automobilů neustále přemýšlejí jaké novinky svým zákazníkům nabídnou, aby je co nejvíce nalákali na koupi právě jejich vozu. Dost časté upravují vozy na míru specifickým trhům, tak jako to nyní udělalo Audi v Japonsku. To totiž začalo do nového modelu A8 montovat vařič rýže ovládaný přes infotainment.

Zákazníci mají někdy na výrobce takové nároky a přání, až z toho jde hlava kolem. Zejména v luxusním segmentu si zákazník může naporoučet v podstatě cokoliv. Proto je k vidění například Mercedes-Benz s ledničkou mezi zadními sedadly, Range rover s barem, nebo Rolls-Royce s šachovnicovým čalouněním z té nejvybranější kůže, který nyní vlastní jeden čínský majitel kasína. Ovšem nic z toho nemá na novinku u Audi.au02_57a989b0ce692

Japonsku je konzumace rýže na denním pořádku. Vyrábí se zde z ní i to, co by vás ani nenapadlo. A tato lásky k této pochutině se nyní promítla i do automobilového průmyslu. Model A8 přišel v loňském roce se speciální edicí označenou 5,5, která má mezi zadními sedadly umístěný rýžovar, tedy nádobu, ve které je rýže připravována do té nejlepší konzistence za přesně stanovených tepelných a vlhkostních podmínek. Spotřebič je ovládán tlačítky na středové konzoly, nebo rovnou přímo skrze infotainment vozu. Navíc si můžete rýži vychutnat i během jízdy, kdy si jen sklopíte speciální stolek na straně spolujezdce a speciální japonský servis.au04_57a989b1122d9

Pokud si celou tu dobu, co čtete tyto řádky, klepe na čelo, dobře děláte. Jde totiž jen o vtípek, který má na svědomí samotné japonské zastoupení značky v Japonsku. Musíme však ocenit to, jak si s ním grafici vyhráli do posledního detailu. Tlačítka na panelu jsou vyvedena opravdu velmi realisticky, a to samé platí i o čalounění sedadel, které je označováno slovem gohan, což v japonštině znamená rýže. Jídelní servis a dřevěná vařečka s logem jsou již jen jemné detaily.au03_57a989b0ed2b7