Svět automobilového průmyslů, je neskutečně rychle rozvíjejícím průmyslovým odvětvím, které nehledí do minulosti, ale naopak přináší budoucnost do těchto dnů. Výjimkou není ani automobilka Volkswagen, která svou buducnost momentálně vyhlíží především v elektromobilech. I přesto se však nyní zahleděla do minulosti a přináším nám vzpomínku na legendární van T1.
Tento van je tak legendární a ikonický, že se k němu automobilka pravidelně vrací již několik let. Posledním holdem byl koncept Budd-e, u kterého v poslední době vše nasvědčuje o tom, že se dostane i do výroby. Ovšem ona pomlčka s e na konci naznačuje, že bublající, vzduchem chlazený plochý čtyřválec v něm opravdu nenajdeme. vw120_56c045cb2ae5d

Nepřišlo to škoda jen nám, ale také mladému, a velice šikovném Davidu Obendorferovi. Tento designér, který se v současnosti živí navrhováním jachet, se ve svém volném čase věnuje i návrhům automobilů. Tentokráte se zaměřil právě na autobusík T2, který se od roku 1990 značí jako T1 a motá tím tam hlavy nejednomu odborníkovi. vw140_56c045cb5a57b

Návrh tohoto designéra je hranatý, s velkými kulatými světly na přídi, které jasně odkazují na legendu, ze které si bere inspiraci. Tato světla jsou však čtyři a navíc v sobě obsahují diody denního svícení. Pod kapotou tohoto návrhu by se měl ukrývat konvenční motor, což prozrazují vodorovné větrací štěrbiny v předním nárazníku. vw130_56c045cb4da4e

Podle slov autora návrhu, nebylo snahou vytvořit přesnou modernizovanou kopii T1. Interiér se proto nese v naprosto moderním duchu, který vykazuje funkčnost, praktičnost a je velice minimalistický. Do historie se vrátili snad jen sedačky automobilu, vnitřní kliky a středový pruh lakovaný ve stejné barvě, jakou máme i na karoserii automobilu. Ve voze najdeme jediný sdružený přístroj pod volantem a centrální větrací štěrbiny. Nechybí však velký displej a ovládací prvky. To všechno se nese již v moderním duchu.vw00_56c045cad3ad9