Vzpomínáme – Seat Ibiza

Tentokráte se podíváme o pár let zpátky. Tohle auto se za poslední tři roky dosti výrazně změnilo, ale už jeho první přestavba byla velice zajímavá. V dnešní době už má sice jiného majitele, ale určitě mu slouží skvěle.

Jak jste si již z fotek všimli, jedná se o decentní tuning, s přihlédnutím k tomu, že se s autem jezdilo denně a ne zrovna malé vzdálenosti. Proto byl pro optický vzhled zvolen plast ABS a ne nějaký laminát. Oba nárazníky pochází z nejsilnějšího modelu Cupra. Jejich výplně byly objednány v originální antracitové metalíze, spolu s předními mlhovými světly. I hlavní světlomety nejsou původní, nyní se pyšní černým pozadím a oddělenou optikou, doplněnou xenonovými výbojkami. Další úpravou prošla charakteristicky tvarovaná mřížka chladiče, která dostala chromový rámeček. Boční linie nyní neruší černé kliky a otěrová lišta, vše je nalakováno do barvy karoserie. Zadní část je nevybavena již zmiňovaným nárazníkem z modelu Cupra. Navíc se nad zadním oknem uvelebilo křidélko, též ve žluté barvě.

Dnes již běžnou úpravou je lakování podběhů do různých barev. Ovšem většinou se s touto úpravou setkáme u aut, která se nepoužívají denně, nebo na opravdových Showcarech, které mají za úkol jen obrážet různé srazy a výstavy. Majitel této Ibizy šel zcela proti všem. Autu na denní používání nalakoval podběhy na bílo. Dovedete si představit tu neskutečnou práci při jejich mytí? Když už jsme u podvozku, ten byl přiblížen k zemi za pomoci sady Cobra o 45 mm vpředu a 35 mm na zadní nápravě. Zatím sériové brzdiče dostaly červený nádech a krásně se vyjímají za značkovými koly z lehkých slitin od firmy O.Z., modelem Racing Superlagera o rozměrech 7×16 palců. Společnost jim dělají pneumatiky Continental ContactSport2 o velikosti 205/45 R16. Celý podvozek je vydatně podsvícen, ale o tom si řekneme později a souhrnně, v rámci celého auta.

Motor naklepnu jen zlehka. Jedná se o obsah 1.2 12V s výkonem 64 koní, kterému pomáhá lépe dýchat vzduchový filtr od K&N. Plastové kryty motoru, brýle mezi světly a plechový kryt zadního čela motoru, to vše je nalakováno do bílé barvy a protihlukový kryt přední kapoty očalouněn do bílé látky.

Interiér je decentně laděn do původní černé a nové žluté barvy. Ta se objevila na rámečcích výdechů ventilace a samozřejmě nechybí ani na středové konzoly. Největší měrou je ale žlutá barva zastoupena na předních polohovatelných anatomických sedadlech od firmy Raceland. Žlutá v kombinaci s leštěným hliníkem se objevila i na hlavici řadící páky a ruční brzdy. Hliníku není nikdy dost a tak z něj jsou pedály i nášlapy na koberečcích.

Neony jsem si nechal schválně až nakonec. Je jich tady totiž požehnaně. Ani nevím, kde začít. Třeba u podvozku, kde se objevují nejčastěji. Zde září diodové neony se sedmi funkcemi, dále narazíte v bíle lakovaných podbězích na svítící „hady“, v motoru rozhodně nepřehlédnete 3 neony, v kufru zase jeden diodový neon. Na platě jsou spolu s čtveřicí reproduktorů ještě 2 neony s aqua efektem. K osvětlení nohou řidiče a spolujezdce slouží další dva kousky. Vše uzavírají 2 neony na stropě, které mají na starosti osvit zbytku interiéru. Všechny neony jsou v jednotné zelené barvě. To ovšem není všechno. Další efektní osvit způsobují profi stroboskopické výbojky v předních i zadních světlech s Walker triple blick a diodové stroboskopy v kufru a motoru. Když se vše v noci spustí, je to dokonalá show.

Tak to bylo malé ohlédnutí za první evolucí této Ibizi. Majitel v současné době přesedlal do koncernového Roomsteru. Rodinka se tak nemusí mačkat ve třídvéřáku a má k dispozici mnohem více místa.