Rat style a vozy VW k sobě nezapomenutelně patří. A Golf první generace je hned po starém brouku a T1 nejrozšířenější klasikou. Představujeme vám orezlého králíčka, za jehož proměnou stojí Lukáš Cerha, kterého všichni znají pod přezdívkou Lukasoo.

Golf první generace

Auto upraveného v tomto stylu potkáte na našich silnicích zatím zřídka. Když se vám to ale poštěstí, určitě si ho všimnete. Bude mít na zahrádce soustu nepotřebného harampádí a olejovou vanu bude tahat po silnici. Tak má totiž správně každá krysa vypadat. Lukasoo koupil Golfíka již v počátečních raťáckých úpravách. Předchozí majitel, rovněž ostřílený úpravce si dal především záležet na laku karoserie. Původní béžový odstín totiž lehce přestříkal červenou základovou a následně velmi efektně obrousil. Někde přitlačil více, až na plech, jinde zase skoro vůbec ne. Tam základovka zůstala. Výsledek je dokonalý. Americký styl je zde zastoupen dřevěnou fólií, evokující obklady starých amerik a odrazky na bocích. Pravý přední blatník a boční okna okupuje množství různých samolepek. Lukasoo vtipně naložil s úpravou kapoty. Ta má na sobě nataženou pytlovinu, která je tak parafrází na oblíbené kožené přetahy leštěnek. Přední žluté světlomety, doplněné o kultíky, jsou zasazeny do nové masky. Úpravce je pyšný na tzv. malé nárazníky, které majitelé Golfů vyvažují zlatem. Pod předním nechybí singl mlhovka. Obsah zahrádky na střeše se většinou trochu mění. V době focení tam byla sratá dřevěná truhla, použité pneumatiky z motokáry, panáček Michelin a starý loďák.

 

Kola Centra s emblémem VW

Dalo by se říci, že je Lukasoo posedlý ráfky. Ve své sbírce jich má nespočet. Proto si může dovolit kola na Raťáku prohazovat podle nálady. Zde představuje unikátní kousky Centra s nepřehlédnutelným emblémem automobilky VW. Rozměr 5,5×13 sice není moc tunikový, ale jejich výjimečnost to vynahrazuje. Kola jsou potažena černou směsí o velikosti 155/70 R13. Výrazného snížení se dosaženo prostřednictvím stavitelného podvozku JOM. Podle aktuálního profilu použitých pneumatik se vzdálenost nejnižšího bodu na převodovce pohybuje kolem 35 mm, což už nutí řidiče k opravdu opatrné jízdě, zvláště na našich “hladkých” silnicích.

 

Lakovaný motor po GO

Jestli jste si mysleli, že se úpravy dotkly jen exteriéru, jste na omylu. Jak motorový prostor, tak interiér se více, či méně proměnily. Pod kapotou si teď hoví litřík, který prošel kompletní generálkou. Nezapomnělo se ani na lakování béžovou a černou. Nápadný je i nerezový kryt výfukových svodů a baterie. Pevnost přední části karoserie vylepšuje rozpěrná tyč horního uložení tlumičů.

 

Dřevěný volant Victor

Interiér je především o detailech. Řidič udává směr přes dřevěný volant Victor a volbu rychlostních stupňů přes hlavici řadicí páky v podobě černé kulečníkové koule s číslem 8. Místo klasických vyšívaných koberečků zde narazíte na plovoucí laminátovou podlahu. S čím se rozhodně nešetřilo, jsou talismani. Jednak je to figurka zeleného mužíčka v podobě příslušníka SNB, vonný stromeček, plyšové kostky a dřevěný znak VW.