Volkswagen vystavuje na Ženevském autosalonu 2015 ve světové premiéře studii Sport Coupé Concept GTE. Avantgardní model přitom plní roli protagonisty nového, progresivního designérského stylu značky Volkswagen. „Ve studii Sport Coupé Concept GTE splývá evoluce s revolucí. Tato studie ukazuje na základě zřetelně výraznější DNA designu značky Volkswagen, jak fascinujícím způsobem bude objemem prodeje největší značka našeho koncernu utvářet bezprostřední budoucnost,“ říká Walter de Silva, šéfdesignér společnosti Volkswagen AG. Dr. VW Sport Coupe Concept GTE 02

VW Sport Coupé Concept GTE

Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, k tomu říká: „Tato studie je neuvěřitelně dynamickým kupé, které nemá v tomto segmentu obdoby. Díky designu ve stylu exkluzivního sportovního vozu, který je doplněn o rozšířenou funkčnost velkého zadního výklopného víka a nabídku prostoru pro čtyři osoby, spatřujeme ve studii Sport Coupé Concept GTE přesvědčivou alternativu klasických sedanů segmentů B a C.“ A Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu dodává: „Sport Coupé Concept GTE je dalším milníkem expresivního designu. S nezaměnitelnými, nově pojatými liniemi od přídě až k zádi. Je to stylistický kompas. Volkswagen touto studií představuje nejen nový design nového modelu, ale i první výhled na novou éru designu.“

Volkswagen Sport Coup Concept GTE

High-end rozhraní. Stejně progresivní jako exteriér studie Sport Coupé Concept GTE je i její interiér. Extrémně čistý design, dokonalá ergonomie a nová interaktivní rozhraní mezi člověkem a strojem – mimo jiné využívání biometrických dat řidiče a nový digitální panel přístrojů Active Info Display s trojrozměrnou grafikou – vytvářejí uvnitř kupé avantgardní atmosféru, která je v naprostém souladu s expresivním vnějším designem.

VW GTE s hybridním pohonem

Volkswagen GTE, hybridní pohon s možností externího nabíjení. Progresivní je však nejen design, ale i technika. Již zkratka „GTE“ je příslibem revoluční techniky pohonného ústrojí. Tato tři písmena jsou od debutu modelu Golf GTE a v letošním roce následujícího modelu Passat GTE u značky Volkswagen symbolem modelů s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Tyto vozy ujedou cca 50 kilometrů na čistě elektrický pohon a zároveň dokáží suverénně překonávat i velké vzdálenosti. A to vše s maximální dynamikou. GTE je tichým společníkem pro klidnou jízdu, nebo silným vozem pro dlouhé cesty. Verze GTE jsou myslitelné ve všech segmentech, jak už naznačila studie SUV prezentovaná letos v lednu na autosalonu v severoamerickém Detroitu. Volkswagen nyní obohacuje studií Sport Coupé Concept GTE, odhalenou v Ženevě, filozofii GTE o mimořádně avantgardní pojetí. Fastback GTE o výkonu 279 kW/380 k nabízí při překonávání dlouhých vzdáleností provozní vlastnosti automobilů kategorie Gran Turismo a zároveň umožňuje – díky dvěma elektromotorům a akumulátoru s možností externího nabíjení – jízdu s nulovými emisemi. Studie s nejvyšší rychlostí 250 km/h má průměrnou spotřebu paliva 2,0 l/100 km (kombinovaná).

VW Sport Coupe Concept GTE 07

‚toho chci mít‘

Třída sama pro sebe. Volkswagen rozděluje střední a vyšší třídu na segmenty B, C a D. Například nejnovější Passat stanovuje měřítka ve střední třídě, tedy v části segmentu B s vysokým objemem prodeje; Volkswagen CC zaujímá pozici ve vyšší oblasti segmentu B; Phaeton, limuzína vyšší třídy, je typickým modelem segmentu D. V Ženevě představená studie míří z vyšší oblasti segmentu B do segmentu C. Klaus Bischoff k tomu říká: „Sport Coupé Concept GTE je automobilem, který interně řadíme nad současný model Volkswagen CC. Tento segment obohacujeme o exkluzivní a zároveň dynamický prémiový design, který staví pojem avantgardy do nového světla.“ A šéfdesignér k tomu dodává: „Při vývoji jsme měli před očima jeden cíl: Tento automobil, tento čtyřdveřový sportovní vůz, měl mít schopnost vyvolávat touhu s jasným přáním – ‚toho chci mít‘.“

To je avantgarda bez omezování!

Rychlé proporce. Konstrukčním základem pro charismatický design studie Sport Coupé Concept GTE je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky tomu bylo možné navrhnout fascinující proporce s ideálními rozměry. Nejdůležitější ze všech hodnot je přitom poměr vnější délky a rozvoru. Studie je dlouhá 4870 mm a stojí na velkorysém rozvoru 2841 mm. Díky tomu vznikl interiér s délkou 1871 mm, která zaručuje maximální pohodlí, v kombinaci s mimořádně přitažlivými převisy – vpředu 909 mm, vzadu 1120 mm. Volkswagen zároveň postavil touto studií na velkých 21“ kolech velmi nízké (1407 mm) a široké (1865 mm) čtyřdveřové kupé. Jak již bylo naznačeno, dosahuje využití obestavěného prostoru díky platformě MQB excelentní úrovně. Navzdory dynamickým rozměrům nabízí Sport Coupé Concept GTE s posuvným panoramatickým střešním oknem vynikající prostor pro hlavu na sedadlech vpředu i vzadu. Přestože to není zvenku patrné, disponuje tento vůz velkým výklopným zadním víkem, které zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. To je avantgarda bez omezování!