Trochu jiné Polo

Tuningové úpravy se dají rozdělit na dvě základní kategorie. Na přestavby pomocí již vytvořených, přesně pasujících dílů nebo změny individuální, přesně podle představ úpravce. A právě těch druhých jmenovaných je na tomhle Polu více než dost.

Volkswagen Polo

Model Polo coupé není v našich krajích moc rozšířený, právě proto si ho Roman Křížek vyhlédl. Jeho finální rozhodnutí navíc podpořil i vynikající technický stav. Mohl si klidně koupit nějakého toho Golfa, ale těch jezdí v Čechách mraky. Po tuningových úpravách Romana je Polo mnohem širší a nižší. Může za to individuální přestavba blatníků, které se roztáhly na každé straně o neuvěřitelných 15 centimetrů. Celkové snížení vozu je 8 centimetrů. A autu to náramně prospělo.

Blatníky tvrdá klempířina

Teď se podíváme na úpravy trochu podrobněji. Oba nárazníky byly výrobcem původně určeny pro úplně jiný model auta, konkrétně Škodu Felicii. Podobným základní rozměry stačily Romanovi k tomu, aby je zcela přepracoval a přizpůsobil tvarům svého Pola. Samotnou kapitolou je změna tvaru všech blatníků. Tato úprava je na celém autě nejpůsobivější. Původní blatníky byly totiž zcela odstraněny a na jejich místo přišel nejdříve tvarovací drát, který označoval hlavní křivky a zakončení zcela nových blatníků. Pak už stačilo vzít do rukou čistý plát plechu a začaly se dít divy. Takto se postupovalo u všech čtyřech kousků. Při takto „na kolenou“ vytvořených panelech karoserie je nejtěžší vytvořit identické, ovšem zrcadlově obrácené díly na druhou stranu auta. Vyměřování a porovnávání je tak skoro nekonečné. Blatníky ovšem tvrdá klempířina rozhodně neskončila. Na řadu přišly nástavce prahů, které jsou rovněž vyrobeny z plechu. V jejich případě se nejen opticky snižovalo, ale také „zvyšovalo“. Roman se totiž rozhodl pro úpravu, která se jen tak mezi tunery nevidí. Inspirací mu přitom byly automobily německého mistrovství DTM. Jedná se o zkrácení výšky dveří. V praxi to vypadalo tak, že dveře zespodu uřízl o nezanedbatelných 10 cm. Musel tedy následně zavařit jejich celou spodní část. O oněch 10 centimetrů jsou tak zvýšeny plechové nástavce prahů. Upozornit také musíme na ukázkovou preciznost napojení jednotlivých dílů. Prodloužení kapoty či zahlazení kufru byly už doslova hračka, stejně tak jako zástavba klik dveří z Audi 80 nebo instalace hliníkového rychlouzávěru nádrže. Mezi zakoupené tuningové díly patří přední chladičová maska JOM bez znaku automobilky, zpětná zrcátka M3 design, žraločí ploutev na střeše, přední světla In.Pro a zadní lampy z verze G40. Volba padla na rudý odstín s vysokým obsahem xiralitu. Celkem bylo položeno 7 vrstev.  Dvě podkladu, stejný počet perleti a tři vrstvy bezbarvého laku. Výjimku tvoří kapota, ta je béžová.

Design kol z DTM

Také design kol je inspirován závody DTM. Stříbrně lakovaný střed je doplněn o béžové lemy, které ladí s kapotou. Ráfky o velikosti 7×17 palců obléká černá směs výrobce Nankang o netradičním rozměru 185/35 R17. Podvozkové úpravy se dotkly odpružení a brzdové soustavy. Nainstalovány jsou pružiny Weitec a tlumiče Supersport. Brzdy jsou osazeny produkty firem Ferodo a Zimmermann. Důležitou roli hraje i lakování podvozkových částí do již několikrát zmíněného béžového odstínu

Vzduchový filtr K&N

Pod kapotou se již z výroby usídlil motor o objemu 1,3 litru, který dává slušných 75 koní. Úprav sice prodělal mnohem méně, než exteriér vozu, přesto zde narazíte na několik základních, které budou časem ještě rozšiřovat. Rozhodně si všimnete béžového motorového prosotru, který koresponduje s kapotou. Samotný agregát pokryl odstín červený, černý a stříbrná imitace hliníku. Mezi tlumiči narazíte na rozpěrnou tyč OMP. O lehký nárůst koní se stará otevřený vzduchový filtr K&N, laděný koncový díl tlumiče i odstranění středové tlumiče.

Béžová je dobrá   

V interiéru se zase Roman pořádně rozjel. Přestavba by se dala nazvat „Co není béžové je špatné“ a je celkem jedno jestli to zařídila koženka, alcantara nebo lak. Palubní deska, obklady dveří, elektrická sedadla z Golfu II, strop i podlaha vše má stejný odstín. Vše je doplněno sportovním volantem Victor, zkrácenou řadicí pákou a hliníkovými pedály. Noční jízdu zpříjemňuje indigo podsvícení budíků a ovladačů. Základní hifiaparatura je sestavena z čelní jednotky Blaupunkt, předních koaxiálních reproduktorů, zadních oválů a zesilovače Emphaser.