Tak jsme se přeci jen dočkali. Ti, kterým nestačí standardní velikost zavazadlového prostoru klasického Superbu, mají od pondělí určitě radost. Bohužel si budou musel počkat až do prosince, kdy se tahle novinka automobilky Škoda začne oficiálně prodávat.

 

Poprvé ve Škodovce
Novinkou Superbu Combi, která se již nějakou dobu objevuje u luxusnějších značek, jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře. Takže pokud budete chtít zavřít rozměrné víko kufru, stačí jen zmáčknou čudlík. Dalším zajímavým prvkem v zavazadlovém prostoru je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné vysunout až nad zadní nárazník, což rozhodně ulehčuje nakládání rozměrnějších předmětů.
S novinkami jsme ale ještě neskončili. Zajímavý  je i nový systém Kessy, který zajišťuje bezklíčkové odemykání a zamykání vozu, stejně tak, jako jeho startování. Motor se probouzí k životu pomocí tlačítka, tak jak to známe i u jiných automobilek.

Vylepšený podvozek Combi
Podvozek nového vozu Superb Combi samozřejmě vychází z podvozku modelu Superb. Pokud si ale kupujete karosářskou variantu Combi, je jasné, že přeci jen počítáte s jeho častějším zatížením. Proto na podvozku proběhlo několik změn. Ta nejdůležitější je, že nápravnice zadní nápravy je ke karoserii přichycena pomocí silentbloků. Ty údajně zvyšují jízdní komfort a lépe snášejí vyšší zatížení. Další dobrou zprávou, tentokráte pro majitele větších přívěsů je fakt, že pokud zvolí motorizaci 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 , nebo 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 mohou táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů.

Motory pro Superb Combi

1,4 TSI           92 kW    200 Nm    10,6 s    199 km/h    6,9 l /100 km
1,8 TSI         118 kW    250 Nm    8,7 s    218 km/h    7,3 l/100 km
3,6 FSI         191 kW    350 Nm    6,6 s    247 km/h    10,2 l /100km
2,0 TDI PD    103 kW    320 Nm    10,3 s    205 km/h    6,1 l/100 km
2,0 TDI CR    125 kW    350 Nm    8,9 s    220 km/h    5,9 l/100 km

Cena
Cena základní verze s motorem 1,4 TSI byla pro Česko stanovena na 589 900 korun. Další podrobnosti zatím nevíme. S tímto motorem a 633 litry zaplněnými zavazadly ale nepočítejte s nějakou závratnou dynamikou. Pro dálkové jezdce doporučujeme dieselové agregáty a pro milovníky sportovnější jízdy motor 1,8 TSI, nebo šestiválec 3,6 FSI.

Designovka na závěr
Konečně ve Škodovce přestali používat zastaralou prutovou anténu a nahradili jí moderní žraločí ploutví.