Trojkový Golf je doslova tunigová masovka, ovšem tento konkrétní kousek tak obvyklý zase není. Medvěd v rouše beránčím, to na něj padne jak ulité. Síly má totiž na rozdávání a vůbec na to nevypadá.

Kdo by nechtěl mít pod kapotou tohohle hatchbacka šestiválec o objemu skoro tří litrů a sériovými 174 koňmi a krouťákem 240 Nm. Stačí nasadit otevřený vzduchový filtr, prohnat řídící jednotkou dobrý chip a už máte na kolech rovnou dvoustovku koní. Majitel Kuba začal kitem přímého sání 57i od K&N a koncovým dílem výfuku od světoznámé firmy Remus.

Jasné je, že nynější majitel nekoupil auto jako nové, jednalo se o ojetinu, která nebyla zrovna v nejlepší kondici. Spousta součástí byla poškozena, nebo nefunkční. To ale Kubu neodradilo a postupně vše opravil. Pak se pustil do lehkého tuningu. Mezi něj patří přední světlomety Hella v designu čtvrté generace, zadní lampy Depo s moderní technologií LED, chladičovou masku bez znaku automobilky, kožený převlek části kapoty, vygravírovaný motiv smrťáka na bočním okně a zkrácenou hliníkovou anténu.

200 koní není jednoduché zkrotit a když se Kuba rozhodně „Verču“ trochu protáhnout, sériový podvozek by rázem dosáhl svých mezních hranic. Výrazně lepší jízdní vlastnosti má nově na svědomí stavitelný tlumičový set od firmy KW, který je seštelován hodně nízko. Vlastně jak jen to šlo, aby se mohl člověk po Praze vůbec pohybovat a neskončil položený na prvním retarderu. Auto sedí v zatáčkách jako přibité. Volbu kol musím Kubovi rozhodně pochválit. Schmidt Revolution o velikosti 7,5×16 a 9×16 jsou prostě klasikou a na trojku padnou dokonale. Společnost jim dělají pneumatiky o rozměrech 205/45 a 215/40. Odpovídající zvýšený brzdný účinek  leží na bedrech předních drážkovaných kotoučích ATE o průměru 280 mm.

Interiér je laděn jednobarevně, ovšem nic zde nechybí. Je totiž v plné palbě. Vše, co dokázala automobilka Volkswagen v devadesátých letech minulého století nabídnout zde je, výjimku tvoří klimatizace, ta je pouze manuální, ale koho to trápí, že? Celý interiér se pyšní kvalitní kůží. Do ní se oblíkla nejen vyhřívaná anatomická sedadla, ale například i obklady dveří, volant a řadicí páka ze čtvrté generace. Nechybí hliníkové doplňky, jako sportovní pedály Sparco, či kolíky manuálního zavírání dveří s logem Wolfsburg Edition. Ozvučení obstarává přehrávač Pioneer DEH-P5900MP a dvojice předních komponentních reproduktorů. Na hifiaparatuře se ještě trochu zapracuje, chybí tam přeci jen nějaké ty basy.