SEAT zahájí začátkem března na českém trhu prodej svého nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu všech dob. Nabídka bude zpočátku zahrnovat pětidveřový model Leon CUPRA 280 v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou dvouspoj

SEAT Leon CUPRA

SEAT bude nabídku modelů Leon CUPRA postupně rozšiřovat. V každém případě čeká na majitele nového Leonu CUPRA fascinující dynamika, nejmodernější technologie a úžasný design v kombinaci s nepřekonatelnou hospodárností a dokonalou využitelností v každodenním provozu.

Nový motor 2.0 TSI

Zcela nový motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů poskytuje v modelu Leon CUPRA 280 nejvyšší výkon 206 kW/280 k od 5700 do 6200 min-1. Pro každodenní provoz je ovšem ještě důležitější maximální točivý moment 350 N.m, který je dostupný v širokém rozpětí otáček od 1750 do 5600 min-1, a zaručuje tak suverénní akceleraci v každé situaci. Pětidveřový Leon CUPRA 280 DSG zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 5,8 sekundy. Verze s mechanickou převodovkou vyžaduje v této disciplíně jen o desetinu sekundy víc. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva je přitom pouhých 6,6 l/100 km.

19“ kola posouvají laťku

Dalším důležitým faktorem, který řidiči modelu Leon CUPRA zajišťuje maximální potěšení ze sportovní jízdy, je perfektně nastavený podvozek a důsledně lehká konstrukce, díky níž je provozní hmotnost pětidveřového modelu Leon CUPRA 280 jen 1395 kg. Náročná konstrukce podvozku s 19“ koly posouvá laťku v této třídě o další velký kus výš. S adaptivní regulací podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrkou diferenciálu přední nápravy a progresivním řízením v sériové výbavě dosahuje nový Leon CUPRA na závodní dráze výrazně rychlejších časů na kolo než jeho už tak pozoruhodný předchůdce. Zároveň je jízda mnohem komfortnější s překvapivě vysokou úrovní kultivovanosti dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Specifická vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA s červenými brzdovými třmeny zaručuje bezpečné a spolehlivé zpomalení.

Převodovka DSG

Emocionální design modelové řady Leon byl pro nový Leon CUPRA ještě zdokonalen. Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními světlomety LED přispívá k působivému vzhledu, což platí i pro zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Atraktivní celek završují černé kryty vnějších zpětných zrcátek, nápisy CUPRA na brzdových třmenech a aerodynamický paket se zadním střešním spoilerem. V interiéru přitahuje pozornost sportovní volant CUPRA s jedinečným designem a pádly pro manuální řazení v kombinaci s převodovkou DSG. Nepřehlédnutelná jsou rovněž vynikající sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou a ozdobená bílým štepováním. Pedály a ozdobné lišty na bočních prazích jsou vyrobeny z hliníku. Zdrojem zábavy i důležitých informací je Media System Plus s barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 5,8“. Prostřednictvím voliče jízdních režimů CUPRA Drive Profile si může řidič přizpůsobit barvu dekoračního osvětlení s diodami LED – v režimu CUPRA září červeně, ve standardním nastavení bíle.

Volkswagen Group

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2013 prodal SEAT na celém světě 355 000 vozidel. Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona – Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také výzkumným a vývojovým střediskem, v němž téměř 1000 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.