Nová Cupra R je velkou novinkou španělské automobilky, která vyjela zatím s nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem ve své historii. Model vybavený motorem 2,0 TSI s výkonem 265 koní, s exkluzivními prvky jak v interiéru tak i na exteriéru, které dodavaj

U nového Leon Cupra R najdeme motor 2,0 TSI s přímým vstřikováním. Leon nebyl vybaven nejen obrovskou silou, ale skvělým kroutícím momentem a pozoruhodnou pružností. Klíčovým rysem je čtyřválcový 16V motor s vysokotlakým palivem, který uspokojí jezdcovy nároky na vyšší výkon a zároveň mu umožní projít emisí v souladu s přísnými normami EU5.

 

Další věcí je pohon na přední kola. Například z 0 km/h na 100 km/h to zvládne za impozantních 6,1 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 250 km/h,.

Vysoká míra exkluzivity SEATu je snadno identifikovatelná jak v interiéru, tak i na exteriéru. Rozlišovacím parametrem je písmeno ‘R’, které můžeme nalézt na přední masce chladiče, pravé spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky a na dálkovém ovladači centrálního zamykání. Přední nárazník vlevo dole, střed víka kufru, volant a opěradla sedadel zdobí exkluzivní logo SEAT Cupra. Písmeno R v názvu značí nejvýkonnější motor, jaký se kdy do sériového SEATu dodával.

Dalším výrazným prvkem, který podtrhuje Cupra R jsou přitažlivá 19ti palcová kola. Můžeme na nich vidět pět zdvojených slitinových paprsků. Kola jsou obuta do pneumatik s ultra nízkým profilem 235/35.  Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy. Vpředu jsou 17ti palcové brzdové kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16ti palcové brzdové kotouče 286 x 12 mm, abychom dosáhli větší brzdné kapacity.

Interiér je vybaven skořepinovými sedadly, která jsou čalouněna šedou alcantrarou, připomínající tvarem závodní sedadla a sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant  obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v kokpitu závodního vozu.

Standardní vybava zahrnuje ABS + TCS, ESP + EBA, XDS (SEAT nový elektronický systém, který napodobuje funkci omezeného prokluzu diferenciálu), čelní a boční airbagy, hlavové airbagy, odpojení airbagu spolujezdce, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, deštový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD /MP3 přehrávačem a 8 reproduktorů.