Konečně konkurent všem zažitým malým SUV? Dost možná ano, ale bude záležet na ceně a schopnosti dvoulitrových motorů přesvědčit zákazníky v době downsizingu, že objem ničím nenahradí. Audi se ovšem hrdě prsí přirovnáním prémiového SUV v kompaktní formě. T

Po stránce designu zapadá Q3 do zbytku rodiny Audi jak jen může. Unifikovaná příď, profil nebo záď nemusí ani podtrhovat již standardní LED-ky a víte, na čem jste. Vnější rozměry 4,39×1,83×1,60 metru (DxŠxV) nejsou ničím výjimečným stejně jako ložný prostor 460 až 1.365 litrů, ale koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,32 už by mohl být. Audi oznámilo produkci Q3 v kombinaci se čtyřmi motory, čtyřválci – dva benzínové TFSI a dva naftové TDI. Zatímco dvoulitrové TFSI budou nabízeny ve variantě 170 koní a 211, diesely budou disponovat 140 koňmi a 177 koňmi. Točivý moment pak zasáhne spektrum od 280 do 380 Nm a zrychlení z nuly na stovku bude činit v nejlepším případě 6,9 sekund, stejně jako nejoptimálnější spotřeba bude činit jen 5,2 litru na sto kilometrů.

 

Slabší motorizace bude možné kombinovat s pohonem jen přední nápravy a šestistupňového manuálu, zatímco silnější motorizace nedostanete jinak než v podobě Quattro a sedmistupňového automatu S-tronic. Audi nezapomnělo ani na odpovídající vychování, které má zajišťovat víceprvková zadní náprava, jež spolu s elektronikou zbytku auta hodlá zajistit maximální komfort na silnici i v terénu, a to i při použití vrcholných 19“ kol nebo světlé výšce 17 centimetrů. Na své by si měli přijít i ostatní milovníci komfortního svezení, protože v nabídce příplatkových výbav figurují takové věcičky jako třeba audio Boss se čtrnácti reproduktory, screen s vysokým rozlišením a schopností 3D nebo takové ty klasické prvky jako BT, WLAN nebo GPS od Google Earth.