A

Při pořizování nového vozu si mnoho osob přeje, aby bylo v co nejvyšší výbavě. V dnešní době to ovšem znamená spousty elektronických asistentů, funkcí a možností, které však leckdy řidiči ani pořádně nevyužívají, protože jsou z nich zmatení. A jak to máte vy?

Pořídit si nový vůz v plné výbavě je věc příjemná, ovšem dosti nákladná a ne vždy zcela moudrá. Moderní technologie se totiž silně prodírají i na pole automobilové výbavy a proto řidiči velmi často obdrží vůz s hlasovým ovládáním, adaptivním podvozkem, nastavitelným přístrojovým panelem, hard disky a dalšími věcmi, které však u některých prostě jen zabírají místo.

VOK3693a7_Terminal_Mode_02

Mnoho řidičů je totiž z přehršle výbavy tak trochu zmateno, nevyznají se v ní a nechtějí ztrácet čas s jejím nastavováním. Někteří z řidičů o výbavě ani pořádně nevědí. Průzkum v tomto sektoru provedla společnost Nielsen, která se na výbavu svého vozu zeptala celkem 14 000 řidičů. Hned 43% dotázaných si myslí, že jsou auta až příliš vybavená nejrůznějšími funkcemi a systémy. Mezi nejméně používané funkce patří hlavně ty, které mají určitou spojitost se zábavním systémem vozidla.

getthumbnail

mezi nejhůře hodnocené prvky patřilo hlasové ovládání systému vozidla, ale i konektivita telefonu s vozidlem, předehrané aplikace či nastavitelný design palubních přístrojů. Velmi zajímavé je také to, že řidiči téměř vůbec nevyužívají hard disku, a raději stále používají stará dobrá CD, popřípadě poslouchají jen rádio, nebo hudbu z telefonu. With two big screens and lots of on-screen menus, controls are way too confusing.

Mnoho řidičů také zastává názor, že automobilky se až příliš zaměřují na vybavování vozů nejrůznějšími hračkami, které však nemají ve výsledku přílišné uplatnění a slouží pouze jako jakási ozdoba interiéru vozu. Podle jejich slov by měl být mnohem větší důraz kladen na systémy bezpečnosti, než na systémy zábavy uvnitř vozidla.

Sauber C33 steering wheel   - F1 test in Bahrain on 27 February 2014. Photo by: nph / Dieter Mathis/picture-alliance/dpa/AP Images

Sauber C33 steering wheel
– F1 test in Bahrain on 27 February 2014. Photo by: nph / Dieter Mathis/picture-alliance/dpa/AP Images