Automobilka Volkswagen má velmi ambiciózní plány, co se elektromobilů a hybridů týče. Velmi rychle by se totiž chtěl stát velmi vážným soupeřem Toyoty.

Možná to má co dočinění s aférou, kterou si Volkswagen prochází, možná ne. Ovšem je jasné to, že VW by se rád zbavil okovů klasických spalovacích a zážehových motorů, a hledá cestu jak být co nejšetrnější k životnímu prostředí. Klasické nafťáky nyní nechává naprosto svému osudu, a to i přesto, že se jim momentálně v Evropě daří naprosto skvěle.po41_55f7238a51021

Tento postoj se dal po aféře i celkem předpokládat, ovšem ještě větší rozruch Volkswagen vyvolal svým prohlášením, že v polovině příští dekády, tedy v roce 2025 má v plánu prodávat ročně až jeden milion elektrifikovaných vozů, tedy elektromobilů a hybridů, tedy plug-in hybridů. Tímto tahem chce automobilka smýt ze svých rukou pošramocenou pověst a vypořádat se také se stále se zpřísňujícími limity emisí. Klíčovým trhem pro dosažení tohoto cíle by se pak měla bezesporu stát Čína.po80_55f7238a9a021

Půdu pro tuto elektrickou invazi si koncern připravuje již nyní. Do konce tohoto desetiletí by společnost ráda uvedla na trh dvacet nových elektrifikovaných modelů všech značek. Mezi ně bude patřit elektrická Audi Q6, Porsche Mission E, nebo luxusní model Volkswagenu, který je prozatím zahalen rouškou tajemna, a který by měl nahradit model Phaeton.po01_55f723895ead6

Již nyní automobilka slibuje, že některá z jeho elektrických vozidel odstraní největší problematiku tohoto pohonu a to krátký dojezd. Na jedno dobytí by totiž nové modely měly zvládnout ujet i 500 kilometrů. Již nyní by prý automobilka mohla začít vyrábět 75 tisíc elektrických automobilů ročně. Tak se ovšem neděje, protože poptávka po nich je stále ještě příliš nízká. Volkswagen si tak musí prozatím jen ostřit své drápy a trpělivě vyčkávat. Pokud však svá slova naplní a elektrikám se bude dařit, zcela jistě bude patřit mezi nejvýznamnější hráče na trhu.