Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

•    40 let GTI: verze TCR pro závodní okruhy, Golf GTI Clubsport pro běžné silnice
•    Cestovní vůz blízký sériové výrobě bude dodáván týmům od poloviny března
•    20 vozů Golf GTI TCR, vyvinutých oddělením Volkswagen Motorsport, je již rezervováno

Volkswagen Golf GTI TCR: 330 koní pro soukromé závodní týmy

Nový Volkswagen Golf GTI TCR má ve svém názvu pečeť kvality. Čtyřicet let po představení prvního modelu Golf GTI přichází i verze pro soukromé závodní týmy se zkratkou, která je u výrobce automobilů z Wolfsburgu od roku 1976 symbolem sportovního charakteru, výkonných motorů a maximálního výkonu.
Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7
Závodní Golf se těší již od svého prvního představení v červenci 2015 velké oblibě, o čemž svědčí skutečnost, že již v polovině ledna byly všechny vozy, určené soukromým týmům pro sezonu 2016, rezervovány. Týmy se mohou s 20 vozy, vyvinutými oddělením Volkswagen Motorsport, účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR. Vozy pro mezinárodní mistrovství TCR budou předávány soukromým týmům od 11. března ve španělské obci Abrera u Barcelony. První jízdní porovnání s konkurencí je naplánováno při testovacích jízdách od 14. března ve španělské Valencii na okruhu Ricarda Tormy.

Dynamický vzhled: Golf GTI TCR blízký sériové výrobě ztělesňuje závodní geny

Zkratka GTI (Gran Turismo Injektion) je nejen pečetí kvality, ale i obchodní značkou a identitou. Golf dává již svým vzhledem najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 centimetrů širší, nebo markantní zadní spoiler. Všechny tyto prvky slouží navíc optimalizaci jízdních vlastností. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, která optimalizují výkony vozu na závodním okruhu. Bezpečnost jezdce je zajištěna mimo jiné závodním sedadlem s chrániči hlavy, závodním bezpečnostním rámem vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrží podle předpisů FIA.

Výkonný a efektivní: motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 330 k

Nový Golf byl pečlivě připraven pro okruhové závody také výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a důsledně vyvinutým závodním podvozkem. Volkswagen Motorsport vyvinul tento vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, která přispěla svými značnými zkušenostmi se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Platforma MQB nabízí stejně jako u sériově vyráběných vozů koncernu Volkswagen i u závodních vozů četné synergie a snižuje náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý z vrcholného sportovního modelu Golf R a jeho závodní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

Zdařilá premiéra: koncepční vůz prokázal v závodech TCR velký potenciál

Závodní vůz, odvozený ze sedmé generace modelu Golf, již absolvoval úspěšné testy v závodních podmínkách. Tým Liqui Moly Team Engstler nasadil jako kooperační partner v roce 2015 dvě vozidla v mezinárodním mistrovství TCR. Sériové výrobě blízký koncepční vůz prokázal velký potenciál. Již během prvního nasazení na rakouském okruhu Red Bull Ring vyhrál Golf druhý víkendový závod.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: nejvýkonnější sériové GTI všech dob k jubileu

Golf GTI slaví své 40. narozeniny nejen na závodním okruhu. Volkswagen uvádí na trh jubilejní edici Golf GTI Clubsport, která je nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Volkswagen ji vystavil jako studii v květnu 2015 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, v září byl představen sériový model na IAA ve Frankfurtu. Dvoulitrový motor TSI dosahuje nejvyššího výkonu 265 k – o 35 k více než dosud nejvýkonnější Golf GTI. Další zvláštností přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním je funkce zvyšující plnicí tlak, která umožňuje desetiprocentní zvýšení výkonu až na 290 k.Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Hlasy k projektu závodního vozu Volkswagen Golf GTI TCR pro soukromé závodní týmy

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Golf GTI TCR nabízí soukromým závodním týmům možnost účastnit se s výhodnými náklady motoristického sportu s vozem Volkswagen. Týmy kromě toho mohou rozšířit svou účast v motoristickém sportu v četných mistrovstvích TCR jak na národní, tak i na mezinárodní úrovni. Za tím účelem jim dáváme k dispozici optimálně připravené vozidlo. Golf zanechal vynikající dojem nejen při testech, ale prokázal velký potenciál i v závodních podmínkách. Vysoká poptávka soukromých týmů nás velmi potěšila – a potvrdila kvalitu naší práce.“

Eduard Weidl, vedoucí oddělení zákaznického sportu
„Nasazení závodního vozu Golf GTI TCR soukromými týmy je velkou šancí, kterou Volkswagen v této podobě v motoristickém sportu ještě nikdy neměl. Při technickém vývoji jsme věnovali velkou pozornost minimalizaci provozních nákladů při závodním nasazení. Společně se soukromými týmy budeme nyní čelit výzvě v různých mistrovstvích TCR. Za tím účelem budeme o závodních víkendech k dispozici v roli konzultantů, aby mohl Golf GTI TCR stát na startu vždy dokonale připraven. V mezinárodním mistrovství TCR je navíc se značkou SEAT plánována spolupráce v oblastech servisu, logistiky a zákaznické podpory s cílem maximálně zvýšit efektivitu účasti týmů v závodech.“

Mezinárodní mistrovství TCR – kalendář závodů
01.04.–03.04.2016 Bahrajn*
22.04.–24.04.2016 Portugalsko (Estoril)
06.05.–08.05.2016 Belgie (Spa-Francorchamps)
20.05.–22.05.2016 Itálie (Monza)
03.06.–05.06.2016 Rakousko (Salzburg)
17.06.–19.06.2016 Německo (Oschersleben)
01.07.–03.07.2016 Rusko (Soči)
26.08.–28.08.2016 Thajsko (Buriram)
16.09.–18.09.2016 Singapur*
30.09.–02.10.2016 Malajsie (Sepang)*
18.11.–20.11.2016 Macao
* V doprovodném programu mistrovství světa FIA Formule 1.

Volkswagen Golf GTI TCR – technické údaje

Motor
Konstrukce    řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený napříč před přední nápravou
Zdvihový objem    1984 cm3
Výkon                243 kW (330 k) při 6200 min-1
Točivý moment        410 N.m při 2500 min-1
Vrtání/zdvih            82,5 mm/92,8 mm
Řídicí jednotka motoru    Continental SIMOS

Převodné ústrojí
Převodovka    šestistupňová sekvenční závodní převodovka, řazení páčkami na volantu
Pohon    pohon předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou
Spojka    vícekotoučová spojka ze slinutého kovu

Podvozek
Přední náprava    vzpěry McPherson, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
Zadní náprava    víceprvkové zavěšení, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
Řízení    hřebenové řízení s upraveným softwarem a hardwarem
Brzdová soustava    kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (průměr 378 mm vpředu, 310 mm vzadu), hliníkové brzdové třmeny (šest pístků vpředu, dva pístky vzadu)
Kola/pneumatiky    10 x 18“; Michelin 27/65×18

Karoserie
Konstrukce    vyztužená ocelová karoserie (podle předpisů FIA)

Rozměry
Délka/šířka/výška    4365/1960/1195 mm
Rozvor    2665 mm
Minimální hmotnost    1280 kg (včetně řidiče)

Provozní vlastnosti
Zrychlení    0-100 km/h za cca 5,2 sekundy
Nejvyšší rychlost    cca 230 km/h