Platforma MEB představuje revoluci v oblasti elektroautomobilů. Tvrdí to alespoň Volkswagen, který nyní představuje vůz využívající tuto platformu.

Revoluční koncept se představí na autosalonu v Paříži a bude předzvěstí budoucnosti wolfsburské automobilky. Ta by se měla od současného modelu výrazně lišit a to minimálně co se designu týče. Automobil je totiž velmi futuristický.620_57e5075cdde8f

Na první pohled zaujmou především minimalisticky pojatá přední světla automobilu a posuvné zadní dveře, které zde plní ryze designovou funkci. Chybějící B sloupek je navíc důvodem, perfektního výhledu do interiéru vozu, který je velmi umně zpracován.vw92_57e507495bf7c

Automobilka již dříve potvrdila, že vůbec bude podobně velký jako Golf, ovšem uvnitř se cestujícím nabídne prostor srovnatelný s tím, který nalezneme v Passatu. Skici naznačují, že toho by automobilka mohla docílit nafouknutím karoserie a své zajisté udělá i nová platforma MEB.vw81_57e5074861560

Ta je speciálně upravená právě pro vozy s elektrickým pohonem. Její architektura umožňuje vložit baterie do celé podlahy vozu, což zvětšuje prostor pro pasažéry, ale také místo pro baterie. Díky tomu by automobil měl být schopen na jediné nabití dosáhnout dojezdové vzdálenosti až 600 kilometrů.vw82_57e5074890748

Podle Volkswagenu by revoluční koncepce vozu mohla přinést takovou slávu, že by se mohl zařadit po boku legendárního Typu 1, tedy brouku. Zda se mu to podaří či nikoliv si netroufáme odhadnout, ovšem v propadlišti dějin by skončit rozhodně neměl. Spíše se stane předzvěstí sériového elektromobilu, který by se měl začít prodávat do konce současné dekády.  Po jeho boku by se měl postupně objevit také elektrický crossover, elektrické MPV a nejspíše i elektrosporťák. Všechny typy by pak měly stát na platformě MEB.